فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

مزایای آسپرین برای رشد گیاهان

مزایای آسپرین برای رشد گیاهان

آیا می دانستید که داروی آسپرین می تواند به رشد گیاهان کمک کند؟

بله تعجب نکنید، آسپرین به خوبی می تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد. در ترکیبات آسپرین ماده ای به نام اسید سالیسیلیک وجود دارد که این ماده به خوبی به سلامت گیاهان کمک می کند. این ماده موجب می شود تا گیاهان تقویت شوند .

گیاهان در هنگامی که به دلایلی همچون کمبود آب، خشکی هوا  و … دچار استرس شوند به صورت خودکار و طبیعی اسید سالیسیلیک تولید می کنند. تا بتوانند با این استرس مقابله کنند. این همان عاملی است که موجب می شود تا گیاه تقویت شود. و سیستم ایمنی آن بهتر عمل کند.

طبق تحقیقاتی که وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا انجام داده است، این نتیجه حاصل شده است که اسید سالیسیلیک موجب می شود واکنش ایمنی در گیاهان خانواده تاجریزی به شدت تقویت شود. این که واکنش ایمنی تقویت شود، این کمک را به گیاه می کند که گیاه در مقابل حمله های میکروبی و حمله آفت ها مقاوم شود. به علاوه این که گل های گیاه بعد از این که چیده شدند، برای مدت طولانی تری سالم و شاداب می مانند و عمر بیشتری دارند.این دوام به این علت است که اسید سالیسیک موجود در آسپرین باعث می شود که ترشح هورمون هایی که موجب مرگ گل شود، متوقف شود. این گل های چیده شده در هر حال بعد از این که چیده شوند، از بین می روند. اما با وجود آسپرین این اتفاق دیرتر می افتد. یعنی این که عمر گل های چیده شده بیشتر می شود.

آسپرین باعث می شود تا گیاهان رشد بیشتری داشته باشند و محصول بیشتری هم تولید کنند. این ادعا در دانشگاه رود ایسلند به اثبات رسیده است. باغدارانی که از آسپرین استفاده کردند، موجب شد تا گیاهان سالم تر بمانند و کمتر دچار آفت شوند.

در استفاده از آسپرین باید نهایت دقت را به عمل آورید. در صورتی که از این دارو درست استفاده نشود، عوارض بدی را برای گیاه به همراه دارد. آسپرین زیادی موجب می شود تا گیاه دچار لکه های قهوه ای شود. و درواقع گیاه می سوزد. بهترین راه استفاده از آسپرین این است که آسپرین را رقیق کنید. برای این کار می توانید قرص آسپرین را در آب حل کنید. آن گاه این محلول را در اسپری بریزید و بر روی گیاه بپاشید. بهترین موقع برای اسپری پاشی، در اول صبح می باشد.

بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اسپری پاشی را قبل از طلوع آفتاب انجام دهید. به این علت که حشرات گرده افشان را با اسپری کردن اذیت نکنید. معمولا حشرات گرده افشان و زنبورها بعد از طلوع خورشید کار خود را شروع می کنند. پس اگر شما قبل از طلوع اقدام به اسپری کردن آسپرین کنید هیچ ضرری متوجه حشرات گرده افشان نمی شود.

طبق تحقیقات گیاهانی که از خانواده تاجریزان هستند به شدت مستعد دریافت آسپرین می باشند. این گیاهان همانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و … به شدت به آسپرین علاقه مند هستند و بعد از دریافت آن بهتر رشد کرده و پر ثمر تر می شوند.

آسپرین ارزان است و در دسترس همگان می باشد. بنابراین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*