فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

استفاده از تفاله یا ضایعات چای در خاک گلدان

استفاده از تفاله یا ضایعات چای در خاک گلدان

تفاله یا ضایعات چای بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی محصوب میشود.

این کود گیاهی بی‌ضرر به مرور تبدیل به خاک سالمی خواهد شد که به رشد گل و گیاهانتان کمک می‌کند.

این کود برگ‌ها رو شفاف‌تر کرده و کنتراست رنگ انها را نیز بالا می‌برد.

ضایعات چای خاصیت ضد باکتری‌ ای دارد و مثل یه آفت‌کش برای خاک گلدان عمل می‌کند به صورتی که تمام باکتریها و آفت های مضر برای گیاهان را از بین میبرد.

اغلب تولیدکنندگان گل و گیاه بخصوص تولیدکنندگان گل و گیاه آپارتمانی از ضایعات چای در خاک گلدانها استفاده میکنند. با اضافه کردن حدود ۲۰ الی ۴۰ درصد تفاله چای به خاک گلدان،دیگر نیازی به کود نمیباشد.

یک خاک خوب برای گلهای آپارتمانی ترکیبی از ضایعات چایی+پوست برنج+برگ+ماسه میباشد.

اینکه چه مقدار از هرکدام با هم ترکیب شود بسته به نوع گیاه دارد و متفاوت است.

پیشنهاد میکنم حتما از ضایعات چایی برای خاک گلدانتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که تفاله یا ضایعات چای را باید با خاک به خوبی ترکیب کنید و ریختن آن بر روی سطح خاک گلدان تاثیری نخواهد داشت.

برخی از علاقه مندان به گل و گیاه از تفاله چایی ای که دم کرده اند استفاده میکنند و بیشترشان آن را روی خاک میریزن.باید عرض کنیم که اولا منظور ما از تفاله یا ضایعات چایی،پس مانده چایی ای که دم میکنید نیست.ضایعات چایی ای که باید مورد استفاده گل و گیاه قرار بگیرد درواقع ساقه و برگهای نامرغوبی است که در کارخانه چایی از چایی مرغوب جدا میشود و در محلی دپو شده و خشک میشود و پس از چند ماه قابل استفاده برای گل و گیاه است.

آن چیزی که از پس از دم کردن چایی باقی میماند مواد مغذی مورد توجی ای ندارد چون در آب حل شده و شما آن را نوشجان کرده اید و چیزی برای گیاهان باقی نمانده.

شاید سوالتان این باشد که ما ضایعات یا تفاله چایی مناسب را چطوری تهیه کنیم که باید عرض کنیم به راحتی میتوانید از مجموعه منصوری گل تهیه کنید.

برای تهیه این محصول میتوانید به قسمت خاک و کود سایت منصوری گل مراجعه کرده و به صورت آنلاین با قیمتی مناسب تهیه نمائید. (اینجا کلیک کنید).

یا از طریق شماره تلگرام منصوری گل سفارش دهید.

تلگرام 09903170072

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    امیر پاشا مرداد 14, 1397 پاسخ

    با سلام
    خواستم بپرسم که شما برای تهران هم این بسته های کود و تفاله چای رو ارسال میکنین ؟؟ اگر جواب مثبت هست میشه مراحل انجام کار رو بفرمایید . ممنون

    کولر گازی بانه تیر 24, 1397 پاسخ

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید