فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

در مورد گیاه دارویی گزنه

در مورد گیاه دارویی گزنه

گزنه یکی از گیاهان دارویی با خواص بسیار زیادی است که متاسفانه در کشور ما توجه زیادی به آن نمیشود.

خواص و فواید گزنه :

مداوای مجاری ادرار، کاتاره معده، ضد قند خون، درمان دستگاه تنفسی افزایش دهنده گلبولهای قرمز خون.

صرف نظر از جنبه‌های خوراکی که به صورت پخته همانند اسفناج خورده می‌شود و سرشار از مواد معدنی و مغزی است این گیاه حاوی ماده‌ای به نام سکرتین است که بهترین عامل جهت تحریک و به کار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده وکیسه صفرا است. خاصیت مهم دیگر آن کمک به ساخته شدن گلبولهای سرخ و در نتیجه تنفس مناسب سلولهای بدن است.

ضد اسهال است به ویژه در اسهالهای خطرناک که در هنگام شیوع وبا پیدا می‌شود بکار می‌رود، خونروشها (خون روش بینی، سینه و انواع دیگر) و خلط‌های ناراحت‌کننده (در سرماخوردگی و گرفتگی مجاری تنفسی) را آرام می‌کند.

مقوی است و به مادرانی که شیر میدهند برای زیاد شدن شیر کمک می‌کند و عادت ماهانه زنان را نیز تنظیم می نماید و آچنان تأثیری دارد که اگر قاعده گی بطور غیرطبیعی قطع شود مجددأ آن را برقرارمی کند.

خون را تصفیه کرده و ضدکرم است. استعمال خارجی آن درموارد رماتیسم موفقیت آمیز بوده.

غرغره دهان با فرآورده دارویی این گیاه یک ماده ضروری جهت ضدعفونی کردن دهان، رفع ورم و جراحات لثه ومداوای آنژین به شمار می‌رود، لوسیون و کمپرس‌های گزنه در مراقبت‌های زیبایی مانندتمیزکردن پوست، از بین بردن آکنه، اگزما و جلوگیری از ریزش موی سر به کارمی رود.

برای تهیه بذر گزنه میتوانید به سایت منصوری گل قسمت بذرهای گیاهان داروئی مراجعه فرمائید و به صورت آنلاین ثبت سفارش نمائید و به سراسر ایران نیز قابل ارسال میباشد. اینجا کلیک کنید.

منبع : ویکی پدیا

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*