فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

دلیل دراز شدن گل حسن یوسف

دلیل دراز شدن گل حسن یوسف

حسن یوسف گلی است که بیشتر مردم علاقه زیادی بهش دارند.

دلیل علاقه مردم به گل حسن یوسف رنگهای زیبای برگهای آن میباشد.حسن یوسف در رنگهای مختلف در بازار یافت میشود.

علت اینکه ساقه حسن یوسف دراز میشود کمبود نور است. حسن یوسف به دلیل رنگ دانه های درون برگهایش نیاز زیادی به نور دارد و برای اینکه رنگهای آن ثابت بماند و ساقه هایش زیبا و پر پشت باشد به نور نسبتا زیادی احتیاج دارد.

اغلب مردم فکر میکنند حسن یوسف یک گل آپارتمانی محسوب میشود و میتوان در منزل نگهداری کرد. اما چنین نیست،همانطور که در بالا گفتیم حسن یوسف برای ادامه حیاط خود نیازمند نور مناسبی است که این نور در منزل در دسترس نیست.مگر اینکه خانه شما دارای پنجره ای بزرگ و روبه جنوب داشته باشد.

منظور از نور زیاد این نیست که حسن یوسف را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. نور مستقیم آفتاب به صورت طولانی مدت مثلا 5 ساعت در روز باعث از بین رفتن گیاه شما میشود.

برای اینکه ساقه های حسن یوسف شما دراز نشود و یا برگهای گل شما کمرنگ نشوند باید شرایط نوری مناسبی برایش فراهم کنید.

بهترین شرایط نوری چیست ؟

اول اینکه تا جایی که براتون امکان دارد این گل را در منزل نگهداری نکنید و بهتره در بالکن و یا حیاط در مکانی نیمه سایه نگهداری کنید.

اگر که بالکن و یا حیاط ندارید دو راه برای نگهداری گل حسن یوسف در منزل وجود دارد. یکی اینکه از نور مصنوعی استفاده کنید که در بازار لامپهای مخصوص گیاهان وجود دارد. یا گل حسن یوسف را در کنار پنجره جنوبی منزلتان قرار دهید و چند روز یک بار گلدان را بچرخانید تا به تمام قسمتهای این گل نور برسد. اگر که در روز حدود 4 ساعت نور مستقیم خورشد پشت پنجره به این گل بتابد بهتر است.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع میباشد.

 

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    ف‌ بهمن 28, 1398 پاسخ

    سلام.ممنون از مطالب خوبتون
    نور مصنوعی برای حسن یوسف اگر ترکیبی از سفید و آفتابی باشه باعث کمرنگ شدن برگهاش نمیشه؟ و کلا چه نوری مناسبه براش؟
    سپاس از راهنماییتون