فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

شرایط نگهداری از دیفن باخیا

شرایط نگهداری از دیفن باخیا

با سلام اینبارم میخواهیم به زبان خیلی ساده در مورد گیاهی که خیلی ها دوست دارن صحبت کنیم تا بتوانید این گیاه زیبا و پرطرفدار را به راحتی در منزل نگهداری کنید.

همانطور که قبلا هم گفتیم این روزها در سایت های مختلف به زبان خیلی تخصصی در مورد گیاهان صحبت میشود که این نوشته های برای خیلی از خانه دارها و علاقه مندان پیچیده میباشد اما ما میخواهیم خیلی عامیانه در مورد گیاهان صحبت کنیم تا راحت تر بتوانید با گیاه خود ارتباط بگیرید.

اول از همه گیاه دیفن باخیا به خاکی سبک و با زهکشی خیلی خیلی بالا و در عین حال حفظ رطوبت بالا احتیاج دارد اینم به شما بگیم که در بازار هیچ خاکی مختص این گیاه نمیتوانید پیدا کنید بارها گفتیم که خاکهای بسته بندی ای که در بازار موجود است هیچکدام مورد تایید تولیدکننده هایی مثل ما نیست بهترین راه برای اینکه بتوانید خاکی مناسب برای گیاه خود تهیه کنید ، ساختن خاک در منزلتان است و یا اینکه از سایت ما خاک مخصوص این گیاه را در بخش خاک و کود تهیه کنید.

ما به شما ساخت یک خاک مناسب برای این گیاه را آموزش میدهیم

ترکیب خاک مناسب برای دیفن باخیا : 60 درصد برگ پوسیده – 10 درصد کود دامی یا ورمی کومپوست – 10 درصد ماسه بادی یا بنایی – 20 درصد پوست برنج بعداز تهیه این موارد اینهارو با هم خوب ترکیب کنید. اگر هم تفاله چایی داشتید حتما اضافه کنید حدود 20 درصد.

این ترکیب معجزه میکنه و اگر غیر از این ترکیب خاک دیگری استفاده کنید دیفن شما نه رشد خواهد کرد نه عمر طولانی ای خواهد داشت.

تمام تولیدکننده گیاهان برای اینکه گیاهانشان در گلخانه زود رشد کنن از ترکیبهایی استفاده میکنن که مختص خود گیاه باشه و همه ی گیاهان ترکیب خاکشون با هم متفاوت است بنابر این خاکهایی که در بازار تهیه میکنید تقریبا یک ترکیب را دارن و برای هر گیاهی مناسب نیست.

ترکیبی که ما در بالا گفتیم را میتوانید به راحتی در منزل درست کنید و برای گیاه دیفن خود استفاده کنید. شاید تهیه برگ و یا پوست برنج براتون سخت باشه اما شما میتوانید به راحتی و با قیمت خیلی مناسب برگ و یا پوست برنج را از سایت ما قسمت خاک و کود به صورت آنلاین خریداری کنید.

دومین مورد برای دیفن نور است : این گیاه نور خیلی زیادی نیاز ندارد و نور معمولی برای این گیاه کافی میباشد مثلا بهترین مکان برای دیفن نزدیک پنجره میباشد که میتواند به راحتی نور مورد نیاز خود را از همانجا تامین کند .نوری که به دیفن باخیا میتابد باید غیر مستقیم باشد. چون اشعه مستقیم آفتاب برگهای این گل را میسوزاند.

سومین مورد هم رطوبت میباشد که اغلب گیاهان با رطوبت خوب رشد بهتری میکنن در دیفن هم رطوبت در رشد بهتر این گیاه تاثیر زیادی دارد

گل دیفن هم باید خاکش رطوبت خوبی داشته باشد و هم اطراف برگها و ساقه ها ، در ترکیبی که بالا گفتیم رطوبت کافی را برای خاک این گیاه تامین میشود چون درصد بالای برگ در خاک خلیی در حفظ رطوبت کمک میکند.

اما تامین رطوبت برگها و ساقه ها چه باید کرد: البته اگرم به برگها و ساقه ها رطوبت زیادی نرسد چندان مهم نیست فقط گیاه شما خوب رشد نخواهد کرد ولی اگر بتوانید رطوبت کافی برای این گیاه تامین کنید در رشد آن خیلی مواثر خواهد بود برای این کار هم مقداری آب درون یک کاسه سر باز بریزید و بگذارید حداقل نیم ساعت بماند تا کلر درون آن بپرد چون درون آب شهری کلر وجود دارد که برای گیاهان مضر میباشد ، بعداز نیم ساعت آب را دورن یک آبپاش مثل (ظرف خالی شیشه پاک کن) بریزید و به تمام برگها و ساقه ها آب اسپره کنید. این کار را حداقل هفته ای سه مرتبه در وسط روز انجام دهید.

و اما چهارمین مورد برای نگهداری این گیاه آبیاری میباشد : این گیاه به آبیاری زیادی احتاج ندارد چون ابیاری زیاد باعث خفگی ریشه شده و باعث اختلال در رشد گیاه شده و ممکن است برگهی گیاه زرد شود.

هر زمانی که سطح خاک این گیاه خشک شد ابیاری صورت بگیرید و در هر مرحله یک لیوان اب کافی میباشد سعی کنید یک لیوان اب را در تمام قسمتهای خاک پخش کنید و یکجا نریزید.

در نهایت باید عرض کنیم که اگر این گیاه را تازه خریدین و چند روزی هست به منزلتان آوردین بی شک حدود 3 الی چهار برگش زرد خواهد شد که نگران نباشید و اصلا اقدام به کندن برگهای زد شده نکنید.

بگذارید برگ زرد شده کاملا پوسیده و خشک شود چون به گیاه استرس وارد شده و برگهایش زرد میشود اگر برگ زرد شده را قطع کنید دوباره برگ دیگری زرد میشود و اگر شما به قطع کردن برگ ادامه بدیدن گیاه هم به زرد کردن برگ ادامه داده در نهایت گیاه از بین میرو.

مطمئن باشد اگر برگی زرد میشود به جای آن برگ جدیدی پدیدار میشود. پس صبور باشید.

ضمنا پیشنهاد میکنیم برای دسترسی راحت به مطالب و محصولات سایت منصوری گل به اینستاگرام منصوری گل مراجعه کنید

برای ورود به صفحه اینستاگرام منصوری گل اینجا کلیک کنید

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع میباشد.

5
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    لیلا مرداد 19, 1399 پاسخ

    سلام برای تهیه خاک چکار کنم . لطفا پاسخ بدید

    حسین تیر 30, 1399 پاسخ

    سلام خسته نباشین پءست برنج همون سبوس برمجه؟؟

      mansourigol تیر 31, 1399 پاسخ

      سلام این سبوس برنج هستش ولی درشته

    ویسی دی 21, 1398 پاسخ

    سلام میشه راهنمایی کنید چطور میتونیم ازتون خاک خریداری کنیم؟ممنون میشم

    محمد اسفند 12, 1395 پاسخ

    از فعالیت بسیار ارزشمند شما در زمینه ی اطلاع رسانی جهت رفاقت ما با گل و گیاه در این روزگار فن و سرعت سپاس گزارم.