فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

شیوه نگهداری سبزی ریحان تازه به مدت یک سال در منزل

شیوه نگهداری سبزی ریحان تازه به مدت یک سال در منزل

ریحان از آن دسته از سبزی هایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این سبزی هم دارای خواص دارویی زیادی است و هم دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد. در طب سنتی ایران هم از این سبزی استفاده های زیادی می شود و در درمان بسیاری از بیماری ها مورد مصرف قرار می گیرد.

این سبزی پرخاصیت یک میکروب کش و ضد باکتری بسیار قوی است. به گونه ای که از برگ های تازه آن ضمادی تهیه می کنند و بر روی زخم های باز قرار می دهند. این ضماد به سرعت میکروب ها و باکتری ها را در محل زخم از بین می برد.

در درمان عفونت های چشمی نیز مصرف ریحان توصیه شده است. سبزی ریحان توسط متخصصان  علم تغذیه به بیماران دیابتی نوع 2 شدیدا توصیه می شود. این سبزی به سرعت و بدون هیچ عارضه ای قند خون را پایین می آورد.

حال با وجود این همه خاصیت، مشکل اینجاست که زمانی سبزی ریحان خشک شود دیگر نه عطر و طعم خوبی دارد و نه استفاده های زیادی از آن می توان کرد. به علاوه این که سبزی ریحان به صورت تازه و طبیعی در تمامی فصول یافت نمی شود. ریحان های گلخانه ای این عطر و طعم را به هیچ عنوان ندارند. بنابراین باید تدبیری اندیشید که بتوان در فصول مختلف از آن استفاده کرد و از خواص بی نظیر آن بهره برد.

ما به شما پیشنهادی دارم که با استفاده از این روش می توانید به مدت یکسال کامل ریحان را تازه و معطر نگه داری کنید و هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

لوازم و مواد مورد نیاز:

  • ظرف شیشه ای در دار
  • نمک خوراکی
  • روغن زیتون
  • ریحان

برای شروع به کار باید ریحان ها را خوب بشویید و با پارچه نخی آب آن ها را بگیرید. حالا کمی اجازه دهید تا در محیط آشپزخانه بمانند و باقی مانده آب آن ها هم خشک شود. اکنون ظرف شیشه ای در دار را که از قبل شسته و خشک کرده اید بردارید. مقداری نمک در کف ظرف بریزید و روی نمک ها را با سبزی خوشمزه ریحان بپوشانید حالا یک لایه روغن زیتون روی ریحان ها بریزید. دوباره به همین ترتیب مراحل را انجام دهید تا شیشه شما از ریحان و روغن زیتون و نمک پر شود.

درب ظرف را کامل ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید. حالا با خیال راحت تا یک سال ریحان تازه و خوشمزه دارید. فقط باید دقت کافی داشته باشید که روغن زیتون به صورت کامل روی ریحان را پوشش داده باشد.

برای نگهداری ریحان، نمک ریحان هم می توانید تهیه کنید. به این صورت که درون ظرف شیشه ای ریحان را به همراه نمک بریزید و در گوشه ای تاریک و بدون نور قرار دهید. هر زمان که نیاز داشتید ریحان ها را خارج کنید، نمک آن ها را بشویید و مورد استفاده قرار دهید. البته با این روش به شرط نرسیدن نور به ظرف و ریحان ها تا چند ماه ریحان تازه و خوشمزه دارید.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*