فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

معرفی گیاهان دارویی مفید برای سلامت پوست

معرفی گیاهان دارویی مفید برای سلامت پوست

پوست بیرونی ترین قسمت بدن انسان است که بیشتر از همه در معرض آسیب قرار می گیرد. در این میان پوست صورت و دست ها که به صورت مستقیم با نور خورشید و انواع آلودگی ها در ارتباط هستند، آسیب بیشتری می بینند. به همین دلیل بشر از ابتدای خلقت همواره برای پیدا کردن راهی بوده است تا به استفاده از آن سلامت پوست خود را حفظ کند و به این وسیله زیبایی خود را چندین برابر بیشتر کند. از این رو از گیاهان دارویی برای رسیدن به این منظور استفاده می کرده است.

امروزه با گسترش جوامع و افزایش جمعیت محصولات شیمیایی بسیاری برای مراقبت و نگهداری از پوست تولید شده است که هر کدام به موازات اثری که دارند دارای عارضه جانبی هم می باشند. در این مطلب گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها پوستی شفاف و سالم را خواهید داشت بدون این که دچار عارضه ای شوید. فرقی ندارد که خواننده این مطلب خانم باشد، یا آقا. گیاهان معرفی شده توسط تیم کارشناسی منصوری گل، برای همه افراد قابل استفاده است. پس با ما همراه باشید.

بومادران

بومادران یک گیاه پر خاصیت است که تاثیر زیادی در از بین التهابات پوستی دارد. به علاوه این گیاه در شفاف کردن و جوان سازی پوست یک معجزه گر قوی است. می توانید مقداری از این گیاه را درون یک قوری ریخته و ان را برای 10 دقیقه دم کنید. سپس آب آن را صاف کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید. برای حفظ شادابی پوست خود هفته ای سه بار این کار را انجام دهید.

رازیانه

رازیانه علاوه بر این که مصرف خوراکی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها کمک کننده خوبی است، برای از بین بردن چین و چروک و شفاف سازی صورت هم بسیار مفید است.  می توانید مقداری رازیانه را آسیاب کنید و با کمی روغن کنجد یا فندق مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. سپس این خمیر را بر روی صورت و در نواحی دارای چروک قرار دهید. با تکرار این عمل مشاهده می کنید که تا چه میزان از چین و چروک های پوستتان کم و چقدر پوست شما شفاف شده است.

بابونه

بابونه را همه به ویژه خانم های عزیز به عنوان یک ماده پاک کننده پوست می شناسند. بهترین راه استفاده از این گیاه این است که از بخور آن استفاده کنید. بخور بابونه موجب پاکسازی پوست و شفافیت آن می شود. به علاوه برای رفع دانه های سرسیاه پوست هم بسیار مفید است. برای این که از خواص بخور بابونه بهره کافی را ببرید توصیه می کنیم هفته ای دو مرتبه این کار را انجام دهید.

شیرین بیان

شاید همه ما این گیاه را به عنوان داروی سرما خوردگی بشناسیم. اما شیرین بیان قابلیت بسیار بالایی برای روشن کردن پوست دارد. آن هم به دلیل وجود ماده ای به نام ملانین در این گیاه است. اکثر کرم های روشن کننده شیمیایی از همین ماده استفاده می کنند. خوب چرا ما به صورت طبیعی از ملانین استفاده نکنیم. این گیاه را هم می توانید به صورت عصاره درآورده و بر روی صورت بمالید هم این که از بخور آن استفاده کنید. در هر دو صورت تاثیرات شگفت انگیز آن را خواهید دید. چرا که ملانین به سرعت بر روی پوست پخش و موجب سفید شدن آن می شود.

بذر جعفری

بذر جعفری به دلیل وجود ویتامین هایی که دارد برای از بین بردن جای جوش بسیار مفید است. طریقه استفاده از بذر جعفری به این صورت است که 2 قاشق غذاخوری بذر جعفری را درون میکسر ریخته و میکس کنید. سپس دو لیوان آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا بجوشد. زمانی که نصف آب آن جوشید زیر حرارت را خاموش کرده، مخلوط را صاف کنید و آب باقی مانده را سرد کنید. حالا یک پارچه تمیز نخی برای این کار در نظر بگیرید. پارچه را به این محلول سرد شده آغشته کرده و برای یک ربع روی پوست خود بگذارید. مداومت به این کار موجب از بین رفتن جای جوش ها می شود.

بذر مرغوب جعفری را می توانید از فروشگاه منصوری گل تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

تاثیرات این گیاهان برای سلامتی و شادابی پوست به اثبات رسیده است. و مورد تایید پزشکان طب سنتی و متخصصان پوست  می باشد. در مقاله ای دیگر گیاهان دارویی مفید برای لطافت مو و درمان موخوره  به همراه طریقه استفاده از آن ها را جمع آوری می کنیم.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع میباشد.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*