فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

نحوه مراقبت از لوازم و ابزار باغبانی

نحوه مراقبت از لوازم و ابزار باغبانی

همه می دانیم که موفقیت در باغبانی با داشتن ابزار و لوازم خوب ارتباط مستقیم دارد. دقیقا مانند یک پزشک که در اتاق عمل نیاز به ابزار جراحی خوب دارد. پس باید از این ابزار کاملا مراقبت کنید و آن ها را همیشه تمیز نگه دارید.

بهترین راه این است که بعد از این که هر بار از این لوازم استفاده کردید ان ها را تمیز کنید و در جای خود قرار دهید. اما آیا این کار شدنی است؟ خیر مسلم است که گاهی اوقات به دلیل حجم کار یا مشغله های دیگر وقت این فراهم نمی شود که بلافاصله ابزار را تمیز کرد.

اما تنبلی باعث از بین رفتن ابزار های شما میشود پس باید در اولین فرصت برای این کار اقدام کنید.

برای این منظور در یک روز آفتابی، روی یک زیرانداز مناسب بنشینید و همه لوازم و وسایل را روی آن بگذارید. در ابتدای کار مرحله شستشو است. تمامی ابزار را بشویید و در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شوند. سعی کنید تا لبه ابزار ها را همیشه تمیز نگه دارد. با این کار از شکستن و لب پر شدن لبه ها جلوگیری می کنید. برای تیز کردن تیغه ها هم می توانید از تیز کن های همه کاره استفاده کنید. لبه بیل را هم تیز کنید. به این ترتیب در هنگام کندن زمین ابزار شما دچار مشکل نمی شود. از موارد دیگر که اهمیت دارد استفاده از روغن مخصوص می باشد. ابزارهای مورد نظر را حتما روغن کاری کنید. در بین این ابزار ها آن هایی که مربوط به هرس کردن هستند اهمیت دارند باید ان ها را روغن کاری کنید. به این ترتیب امکان زنگ زدگی را در ان ها تا حد صفر پایین می آورید.

برای این که بتوانید لکه های سخت را از بین ببرید، از سیم براده فولاد استفاده کنید. سیم  را به ناحیه مورد نظر بسایید تا لکه ها پاک شوند. بعد از آن همه قسمت ها را با یک کهنه خشک و تمیز پاک کنید. ابزارهایی که برای بریدن وقیچی کردن گیاهان استفاده می کنید مانند اره، قیچی باغبانی یا چاقوی هرس، باید ضدعفونی کنید. هر بار قبل و بعد از عمل چیدن این ابزار را ضدعفونی کنید. به این ترتیب از گسترش بیماری ها در گیاهان جلوگیری می کنید.

در باغبانی ابزار هایی هستند که دارای دسته چوبی می باشند. نگه داری از این ابزارها هم اهمیت دارد. اگر به ان ها رسیدگی نکنید، دسته چوبی آن ها می شکند یا این که ترک می خورد و در نتیجه کار کردن با آن یا غیر ممکن می شود یا سخت. به منظور جلوگیری از این مشکلات، باید دسته های چوبی را هر از مدتی یک بار سمباده بزنید و آن ها را با استفاده از بذر کتان چرب کنید. این ابزار ها را در معرض نور خورشید و باد و باران قرار ندهید تا دسته چوبی ان ها برای مدت بیشتری سالم بماند.

در صورتی که بعضی از ابزار ها را ناچارید در فضای باز نگه داری کنید، بهتر است روی ان ها را با کاور ضد آب بپوشانید. سعی کنید ابزارها را در مکانی سرپوشیده و خشک نگه داری کنید. از ایجاد رطوبت در نزدیکی ابزارها خودداری کنید. تا امکان زنگ زدگی را پایین اورید.

4565656757657

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*