فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

درباره گل دم گربه ای

درباره گل دم گربه ای

معرفی :

دم گربه ای با نام انگلیسی Red Cat-Tail و نام علمی Acalypha از خانواده Euphorbiaceae ، بومی جنوب آسیا است و دارای گونه های زیادی است که برخی از آنها چندساله و برخی یکساله هستند. برگهای آن بیضی شکل و به رنگ سبز تیره هستند. گلهای آن قرمز رنگ هستند و به شکلی کنار هم قرار گرفته اند که گل آذین به شکل دم گربه خواهد شد و به همین دلیل به آن گیاه دم گربه ای میگویند.

تکثیر:

روشهای تکثیر این گیاه عبارتند از:

  1. تقسیم بوته: در این روش گیاه را در بهار از خاک خارج نموده و ریزوم را به چند قسمت تقسیم میکنند و هر قسمت را در محلی جداگانه کشت میکنند.
  2. قلمه زدن: برای این منظور در ابتدای بهار قلمه را از گیاه تهیه نموده و به جز چند برگ کوچک انتهایی، بقیه برگها را حذف میکنند و در محلی گرم و روشن اما به دور از نور مستقیم خورشید کشت میکنند. بستر کشت را قبل از کشت قلمه آبیاری کرده و اجازه میدهند تا آب اضافی آن خارج شود و بعد اقدام به کشت مینمایند.

آبیاری:

این گیاه نباید خشکی ببیند بنابراین به آبیاری منظم نیاز دارد در کل باید توجه داشت که هم خشکی و هم آبیاری بیش از حد گیاه، باعث ریزش برگها و غنچه ها میشود.

خاک:

بهترین بستر رشدی این گیاه خاکی سبک با زهکش مناسب است که هم از یک طرف آب اضافی گیاه را خارج کند و هم گیاه دچار خشکی نشود.

نور:

این گیاه برای گلدهی مناسب به نور مستقیم و کامل نیاز دارد اما در تابستان که دما بالاست باید در بعد از ظهر در سایه باشد چون در غیر این صورت باعث سوختگی برگها میشود.

دما:

در مورد این گیاه لازم به ذکر است که نباید در شب در معرض هوای سرد قرار گیرد چون از بین میرود. در تابستان که هوا گرم است باید حتما آبیاری با فواصل کمتر صورت گیرد.

لطفا مطالب سایت منصوری گل را بدون ذکر منبع منتشر نفرمائید.

6765665 77665

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*