فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

گیاهان موثر برای تامین لطافت مو و درمان موخوره

گیاهان موثر برای تامین لطافت مو و درمان موخوره

اگر شما هم جزو افرادی هستید که ریزش مو یا موخوره دارید و یا دنبال موادی هستید تا با استفاده از آن ها موهای خود را لطیف و خوش حالت کنید. و در عین حال نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید با ما همراه باشید تا داروهای گیاهی مفید برای مو که توسط تیم کارشناسی منصوری گل، شناسایی شده است را به شما معرفی کنیم.

شامپوی گیاهی دست ساز

به راحتی می توانید در خانه و با صرف کمترین هزینه یک شامپوی گیاهی عالی برای درمان ریزش مو درست کنید. برای این کار به 4/1فنجان پودر جوانه گندم، 4/1 فنجان عصاره آلوورا و 4/1 فنجان شير نارگيل نیاز دارید. کافی است تا هر سه این مواد را با هم ترکیب کنید و بعد پوست و موی خود را با آن ماساز دهید. این اطمینان را به شما می دهم تا بعد از این که چند بار این شامپو را استفاده کردید، ریزش موی شما بسیار کم خواهد شد. البته به شرطی که ریزش موی شما بر اثر بیماری خاصی نباشد.

شنبلیله

اگر می خواهید موخوره را درمان کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید این روش درمانی را حتما به کار برید. در این روش باید پنجاه گرم بذر شنبلیله مرغوب را از شب تا صبح درون آب بخیسانید. بعد بذرهای خیس خورده را کمی کوبیده و با کشک مخلوط کنید. حالا مخلوط آماده شده را بر روی موها قرار دهید و برای یک ساعت منتظر بمانید. بعد از گذشت این زمان موها را با همان شامپوی همیشگی شسته و خشک کنید.

نکته: بذر مرغوب شنبلیله در سایت منصوری گل موجود است که می توانید ان را خریداری کنید.

اقاقیا

گیاه اقاقیا یک نرم کننده حسابی برای مو محسوب می شود. همچنین باعث می شود تا رشد مو ها با سرعت بیشتری انجام شود. گیاه اقاقیا را پودر کنید و به همراه آب انگور و حنا بر روی موهای خود قرار دهید.

زیره سیاه

زیره سیاه علاوه بر این که برای لطافت و نرمی مو به کار می رود، برای حفظ سلامت ناخن ها و جلوگیری از شکسته شدن آن ها هم کاربرد دارد. زیره سیاه را می توانید هم به همراه غذا میل کنید و هم می توانید کپسول آن را تهیه کرده و نوش جان کنید.

گل ختمی

گل ختمی برای از بین بردن موخوره بسیار مفید است. می توانید آن را به همراه بابونه دم کرده و سپس آب حاصله را به قسمت های موخوره مو بزنید.

ریشه باباآدم

گیاه باباآدم از قدیم الایام برای پر پشت کردن مو مورد استفاده قرار می گرفته است. می توانید عصاره این گیاه را از عطاری ها تهیه کنید و طبق دستور بر روی موها بمالید.

گزنه

گیاه گزنه برای رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش بسیار مفید است. می توانید مقداری گزنه را به همراه چای کوهی درون یک کتری ریخته و دو لیوان آب اضافه کنید. اجازه دهید تا بجوشد.  زمانی که حجم آب نصف شد، آن را صاف کرده و هر شب قدری از آن را به مو بمالید.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع میباشد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*