فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

درمان جوشهای پوستهای چرب توسط بخورهای گیاهی

درمان جوشهای پوستهای چرب توسط بخورهای گیاهی

بخورهای گیاهی فوق العاده برای پوست های چرب

پوست چرب دارای منافذ زیادی است و غدد چربی در این پوست با قدرت بیشتری فعالیت می کنند. به همین دلیل میزان چربی ترشح شده در پوست های چرب بسیار زیاد است. این چربی ها باعث بروز مشکلاتی از قبیل جوش های چرکی و جوش های سر سیاه بر روی پوست می شود .

معمولا افرادی که دارای پوست چرب می باشند دغدغه های زیادی دارند. از هر نوع لوازم ارایشی نمی توانند استفاده کنند و صورت آن ها معمولا مملو از جوش است. بهترین راه برای حفظ تعادل چربی پوست استفاده از گیاهان دارویی است که هیچ گونه عوارضی هم ندارند. در این مطلب بخورهای مناسبی را برای افرادی که پوست چرب دارند معرفی می کنیم که با استفاده از این بخورها به راحتی می توان پوست را پاک سازی کرد و تا حد قابل توجهی از میزان چربی این پوست ها کم کرد. این بخورها توسط تیم کارشناسی سایت منصوری گل جمع اوری شده است و بر روی هر کدام از این بخورها تحقیق صورت گرفته.

استفاده از بخور گل ختمی و بابونه

گل ختمی و بابونه این خاصیت را دارند که علاوه بر پاکسازی پوست، شفافیت و لکه بری را هم به همراه داشته باشند. بابونه . گل ختمی به راحتی می توانند پوست را ضد عفونی کنند از این رو در درمان جوش های صورت هم بسیار مفید هستند. برای استفاده از بخور این گیاهان، مقداری بابونه و گل ختمی را درون کتری ریخته، آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا همانند چای دم بکشد. سپس زیر کتری را کم کنید و حوله ای را روی صورت خود بیندازید. حالا برای چند دقیقه صورت خود را توسط بخارهای این گیاهان بخور دهید.

استفاده از بخور بومادران و اکلیل کوهی

اکلیل کوهی یا همان رزماری هم خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. همانند روش بالا می توانید این گیاهان را ترکیب کرده و بخور دهید.

استفاده از بخور رازیانه

همان گونه که عرض کردم پوست های چرب منافذ زیادی دارند که باز می باشند. بخور رازیانه بهترین روش برای بستن این منافذ باز است. برای استفاده از این بخور کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد. سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه دلخواه می تواند هفته ای دوبار این بخور را انجام دهید.

توصیه های تکمیلی

افرادی که دارای پوست چرب هستند باید حتما چربی ها را کنترل کنند. بهترین روش همین بخورهای توصیه شده است. می توانید بعد از انجام بخور، صورت را کمی ماساژ دهید و جوش های سرسیاه را به راحتی از زیر پوست خارج کنید. استفاده از این بخورها رطوبت کافی را برای پوست شما تامین می کند پس نیازی به استفاده از لوسیون ها ندارید.

هنگامی که بخور می دهید، بعد از این که کار تمام شد از رنده خیار سبز بر روی پوست صورت استفاده کنید تا منافذ باز شده را تنگ کنید. به این ترتیب شرایط ایجاد جوش بر روی صورت محدود می شود و اگر به کار بخور دادن ادامه دهید در کمترین زمان ممکن از شر جوش ها خلاص می شوید.

درمان جوشهای پوستهای چرب توسط بخور های گیاهی

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلا مانع است.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*