فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

معرفی شرکت همزادن هلند

معرفی شرکت همزادن هلند

شرکت همزادن هلند یک شرکت خصوصی و یکی از بزرگترین و بروز ترین شرکت های تولید و عرضه کننده ی بذر های گیاهان زینتی و برخی صیفی و سبزیجات در دنیا می باشد.

این شرکت اولین بار در سال 1918 به عنوان یک شغل خانگی خانوادگی توسط آقای مهندس جان  سینگر  پدر بزرگ رییس فعلی این شرکت یعنی آقایان جان و فرانک، در یکی از روستاهای اطراف استان هلند ، انخویزن  به نام  هم  تاسیس شد.

آنها در ابتدا در مزرعه خود با تولید انواع سبزیجات برای مصرف روستا و همینطور بعدا با تولید پیاز گل کار خود را آغاز نمودند ولی با شروع جنگ جهانی اول و ضرری که به مزرعه ی آنها و همینطور بازار مصرف آنها وارد شد تصمیم گرفتند رویه خود را تغییر بدهند.

در آن زمان آلمان مرکز تولید و اصلاح بذور سبزی و صیفی جات بود و به همین دلیل آقای سینگر برای استخدام و خرید مواد اولیه، مثل بذر و دستگاه به آلمان سفر کردند. پس از شروع تولید بذور سبزی و صیفی جات، با شروع جنگ جهانی دوم  غیر ممکن شده و در مدت جنگ به تولید بذور صیفی و سبزی مشغول شدند.

بعد از جنگ، این شرکت کار خود را دوباره و این بار با تولید بذور گیاهان زینتی آغاز کرد. دراین مدت با افزایش سرمایه و امکانات و زمین و نیروی متخصص، موفق شدند در مدت کوتاهی به کشور های انگلستان و اسکاندیناوی صادرات بذر و بازاریابی داشته باشد. تا دهه 70 میلادی مزارع اصلی این شرکت فقط در هلند قرار داشت ولی در اواخر دهه 70 در چندین کشور اروپایی با آب و هوا و نور بیشتر و بهتر برای تولید گلهای آهار ، حنا ، جعفری و غیره مزارع خریداری شد. در دهه 70 به مرور تمام تمرکز شرکت به جای بذر سبزیجات بر روی بذر گیاهان زینتی معطوف شد.

در دهه های 80 و 90 با خرید یک شرکت هلندی و آمریکایی کار خود را در بحث عرضه بذر و خرید تضمینی هم گسترده تر کرد.

در سال 1998 مدیران این شرکت متوجه شدند که بدون کار علمی و اصلاح ژنیتیکی بذور گیاهان از رقبای سرسخت خود مثل Sakata ، Taki و  برخی از شرکتهای تولید بذر دیگر ، عقب خواهند ماند، به همین دلیل با استخدام کارشناسان ژنتیک و داشنجویان این بخش، شرکت Hem Genetic را تاسیس کردند.

این شرکت در واقع پیمانکار بخش تحقیق و توسعه شرکت بود و به پیشرفت علمی این شرکت کمک شایانی کرد. این شرکت امروزه، با دارا بودن مزارع زراعی بسیار در هر دو نیمکره شمالی جنوبی ، به طور تخصصی بذر گیاهان بومی هر منطقه را جمع آوری ،کاشت و داشت، و با ارسال به هلند اقدام به اصلاح آنها کرده و در نهایت به عنوان یک گیاه زینتی روانه ی بازار میکند. این شرکت با تولید و اصلاح بیش از سه هزار گونه گیاهان زینتی از طریق گرده افشانی آزاد،کنترل شده به بزرگترین شرکت تولید بذر در دنیا تبدیل شده است.

با توجه به کیفیت خوب بذرهای این شرکت ، مجموعه منصوری گل نیز حدود 40 درصد از بذرهای گلهای فصلی موجود در سایت خود را از این شرکت تهیه میکند.

معرفی شرکت همزادن هلند,درباره شرکت همزادن,همزادن,همزادن هلند,بذرهای شرکت همزادن,پیشینه شرکت همزادن,شرکت تولید بذر هلندی

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*