فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

علت گل ندادن گل نرگس

علت گل ندادن گل نرگس

دلایل خیلی زیادی ممکن است باعث شود که گل نرگس شما به گل ننشیند.

اگر دیدین گلهای نرگس دیگران گل داده است اما نرگسهای شما به گل ننشسته اند ابتدا باید ببینید نرگس شما از چه نوع نرگسی هست.

در دنیا گونه ها و رنگهای متنوعی از گل نرگس وجود دارد اما در کل دو نوع هستند که چند نوع آن مثل نرگس شیراز در پاییز گل میدهد و نوع های دیگری از آن در اواخر زمستان یا اوایل بهار به گل مینشینند.

شما باید ببینید که نرگس شما از کدام نوع است اگر در فصلی هستید که آن نوع نرگس باید گل بدهد و نمیدهد به موارد زیر توجه کنید.

همانطور که گفتیم دلایل زیادی برای گل ندادن نرگس وجود دارد که به چند دلیل در زیر اشاره میکنیم.

  • اگر اولین سالتان هست نرگس کاشین و گل نمیدهد :

ممکن است پیاز آن را دیر کاشته باشید یا پیاز نررگسی که تهیه کردید کوچک است و هنوز بالق نشده که در هر دو صورت سال بعد گل خواهد داد.

  • کاشتن نرگس در سایه هم دلیل دیگری برای گل ندادن نرگس هست اگر چنانچه نرگسها را در سایه کاشته اید و نور خوبی به آن نمیرسد و برگهای آن به صورت علفی رشد میکند بهتر است آن را به مکانی با نور کافی انتقال بدهید.
  • دلیل دیگری که باعث میشود نرگس گل ندهد تراکم زیاد پیازها است یعنی چندسال هست که نرگس شما کاشته شده و تعداد زیادی بچه داده و انقدر فشرده شده اند که مواد غذایی کافی به آنها نمیرسد. در این صورت پیازها را در اوایل تابستان پیازها را دربیارید و از هم جدا کنید و هر کدام را به فاصله ۱۰ سانت از هم بکارید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*