فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

نحوه کاشت پیاز گل سنبل

نحوه کاشت پیاز گل سنبل

گل سنبل هلندی عطر فوق العاده ای دارد و این عطر آن باعث شده که همه به این گل زیبا علاقه بسیار زیادی داشته باشند.

کاشت پیاز این گل بسیار آسان میباشد اما چون گل زیبا و خاصی است خیلی ها فکر میکنن کاشت آن سخت است و تخصص زیاد میخواد در صورتی که چنین نیست.

کاشت پیاز سنبل :

بعداز اینکه پیاز سنبل را تهیه کردین مقداری خاک سبک و به تعداد سنبل ها گلدان سایز۱۰ یا ۱۲ یا ۱۴ تهیه کنید (درسایت ما موجود است) یعنی دهنه گلدان۱۰ یا ۱۲ یا ۱۴ سانتی متر باشد توجه داشته باشید که همین سایز گلدان کافی است و سایز بزرگتر و کوچکتر مناسب نیست.

البته اگر قصد دارید چند پیاز را باهم در یک گلدان بکارید آن وقت باید سایز گلدانتان بزرگتر باشد در زیر تصاویری گذاشتیم که میتوانید از آن ایده بگیرید و دیزاین خوبی را در عید روی سفره هفت سین خود داشته باشید.

یک سوم گلدان را از خاک پر کنید سپس پیاز گل سنبل هلندی را به طوری که نوک آن به سمت بالا باشد درون گلدان قرار دهید و بقیه خاک را درون گلدان بریزید بین 5 تا 10 سانت میتوانید روی پیاز سنبل خاک بریزید اما پیشنهاد میکنیم همان پنج سانت کافی هست چون هرچقدر بیشتر در خاک دفن باشد احتمال اینکه پیاز بپوسد بیشتر میشود.

پس از کاشت گلدانتان را بار اول خوب آبیاری کنید و در جایی خنک بگذارید مثلا بیرون از منزل در معرض هوای آزاد بله هوای آزاد تعجب نکنید سنبل و لاله در فصل سرما جوانه میزنن و در ایام عید به گل مینشینند یعنی باید در معرض هوای سرد باشند.

بعداز ابیاری روی سنبل  را سایه ایجاد کنید معمولا گلخانه دارها حدود 10 تا 15 سانت روی گلدان را با پوست برنج میپوشانند که بعداز جوانه زنی ساقه در سایه باشد چون این باعث میشود بعداز اینکه جوانه از پوست برنج بالا آمد ساقه آن درازتر شود.

بزارید اینطور بگم سنبل هلندی اگر روی ان سایه ایجاد نشود ساقه بسیار کوتاهی میدهد و گل ان همانجا باز میشود و دیگه از ساقه خوب با گلهای خوب پرپشت خبری نیست درواقع برای اینکه ساقه های سنبل کمی بلندتر شوند و کوتاه و بدشکل نباشد باید روی آن سایه ایجاد کرد تا این کار باعث شود به دلیل کمبود نور سنبل ساقه خود را بلندتر کند که تمام گلهای آن نمایان شود.

این سایه را به چند شکل شما میتوانید ایجاد کنید

اول اینکه گلدان کاشته شده را یه جای تاریک با نور خیلی کم بزارید،  دوم اینکه یه گلدان دیگه به صورت برعکس روی آن بزارید و وقتی شروع به باز کردن غنچه ها کرد گلدان را بردارید ، سوم هم اینکه روی آن پوست برنج یا برگ خشک شده به ارتفاع 15 سانت بریزید.

همه این کارها برای تاریک نگه داشتن ساقه سنبل تا غنچه دادن هست یعنی بعداز غنچه دادن باید سایه دادن را حذف کنید و گلدان را در مکانی با نور خوب بگذارید.

اگر میخواهید قبل از عید گل سنبل شما خوب در آمده باشد بعداز اینکه پیاز شما در هوای آزاد جوانه زد و ساقه های آن بزرگ شدن و به نزدیک گلدان رسید حدود بیست روز مانده به عید گلدان خود را به محلی گرمتر انتقال بدید تا مراحل گلدهی زودتر انجام پذیرد.
زمان کاشت پیاز: بهترین زمان کاشت اواخر پاییز تا اواسط زمستان میباشد

نور: سنبل به نور زیادی نیاز دارد مخصوصا در زمان گلدهی پس اگر درون منزل نگهداری میکنید پرنور ترین مکان را برای این گل زیبا انتخاب کنید مثلا کنار پنجره جنوبی

آبیاری: سنبل به آبیاری زیادی احتیاج ندارد هر وقت که سطح خاک خشک شد آبیاری کنید مواظب باشید آبیاری زیاد باعث پوسیده شدن پیاز میشود

نگهداری : سنبل یک گل دائمی نیست پس نباید انتظار داشته باشید این گل همیشه بماند دوام گل نهایتا یک ماه میباشد اما بعداز از بین رفتن گل پیاز آن را از خاک در بیارید و ساقه آن را قطع کنید در محلی خشک و تاریک بگذارید تا سال دیگه هم میتوانید بکارید و سبز میشود

کود دهی: نیازی ندارد اما در صورت امکان مقداری ( ۱۰ درصد) کود دامی یا ورمی به خاک آن در زمان کاشت اضافه گردد

خاک : خاک مناسب برای سنبل کوکوپیت و پیت ماس میباشد یا اینکه مخلوطی از کود و خاک برگ و ماسه و خاک باغچه

البته پیاز سنبل را درون باغچه هم میتوانید بکارید و با شرایط آب و هوای بیرون خودش سبز شده و به گل مینشیند

ما یه ویدیو آموزشی در مورد کاشت پیاز سنبل و لاله و … آماده کردیم که میتوانید ببینید اینجا کلیک کنید.

برای خرید پیاز سنبل از فروشگاه اینترنتی ما اینجا کلیک کنید…

نحوه کاشت پیاز گل سنبلimagesplanted_bulbs_9-9-2010_thhyacinth-page

10
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    اطلس اسفند 13, 1396 پاسخ

    سلام الا فروش دارید

    OMahdiO خرداد 26, 1396 پاسخ

    با سلام چه رنگهای دیگش را می آورید

      سعید منصوری خرداد 29, 1396 پاسخ

      سلام
      همه رنگها در زمستان موجود خواهند شد

    هانی بهمن 3, 1395 پاسخ

    با عرض سلام،سایتتون خیلی خوبه و من که هیچ سررشته ای از گل و گیاه ندارم با مطالب سلیس و روان این سایت تونستم یه باغچه کوچیک روی تراسم درست کنم.
    ممنون به خاطر زحماتتون

    omid دی 27, 1395 پاسخ

    سلام من سفارش 10000 هزار گل سنبل دارم قیمت میخاستم 09192615584

    صادق خرداد 29, 1395 پاسخ

    مطالب سایت شما بسیار آموزنده ، ساده و روان هست.
    از تلاشی که می کنید سپاسگزارم.

    افشار دی 15, 1394 پاسخ

    سایت شما بسیار ساده وروان ومطالبش بصورت کاملا اموزش ومفیداست

      سعید منصوری دی 15, 1394 پاسخ

      ممنون موفق باشید

    افشار دی 15, 1394 پاسخ

    باعرض سلام، ازسایت شما دیدن کردم بسیار خوب بود.
    منهم از مشتاقان گل وگیاه هستم وعلاقمند خرید پیاز م نرگس پرپر و سنبل میبا شم وتماس تلفنی خواهم گرفت.

      سعید منصوری دی 15, 1394 پاسخ

      ممنون قربان درخدمت شما هستیم