فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

نگهداری حسن یوسف

نگهداری حسن یوسف

حسن یوسف به دلیل تنوع رنگ یکی از گلهای مورد علاقه مردم جهان هست.

همانطور که گفتیم خیلی ها این گل را دوست دارند اما بیشتر مردم برای نگهداری از حسن یوسف با مشکلات زیادی روبرو میشوند.

ما در اینجا میخواهیم به شما بگوییم که چه کاری کنید که حسن یوسف های سرحال، سرزنده و زیبایی داشته باشید.

حسن یوسف آپارتمانی نیست و خیلی ها فکر میکنن این گیاه یک گیاه آپارتمانی هست و اکثر گلفروشی ها هم به شما میگویند که حسن یوسف آپارتمانی هست و مشکل اصلی از همینجا آغاز میشود.

حسن یوسف به خاطر رنگ دانه های برگهایش به نور خیلی زیادی احتیاج دارد و این نور معمولا در آپارتمانها یافت نمیشود.

یکی دیگه از نیازهای حسن یوسف تهویه هوای مناسب هست مثلا حتما باید دی اکسید کربن مورد نیاز این گل تامین شود که معمولا در آپارتمانهایی که تهویه هوا خوبی ندارند دی اکسید کربن کمتر هست.

پس بنابراین حسن یوسف ها برای فتوسنتز خوب نیازمند نور زیاد و دی اکسید کربن مناسب هستن که هر دوی اینها در آپارتمان یافت نمیشود و در بیرون از آپارتمان یافت میشود.

اینکه میگوییم این گیاه نور زیادی میخواهد منظور نور مستقیم آفتاب نیست و نور غیر مستقیم اما زیاد هست.بنابر این به این نکته حتما توجه کنید.

البته حسن یوسف هایی که از اول زیر نور مستقیم آفتاب پرورش پیدا میکنند هیچ مشکلی با نور مستقیم خورشید ندارند ولی بیشتر حسن یوسف هایی که در بازار هست در گلخانه ها پرورش پیدا میکنند پس بنابر این نور غیر مستقیم اما زیاد میخواهد.

خوب شاید بپرسید پس بهترین مکان برای این گل کجاست؟

بهترین مکانها برای حسن یوسف ها تراس ها و بالکنها یا زیر سایه درختان هستند که میتوانید در قسمتهایی که نور خوب اما غیر مستقیم هست یا توی زمین بکارید یا در گلدان.


فقط باید توجه داشته باشید که حسن یوسف ها به سرما خیلی حساس هستند و اگر میخواهید به صورت دائم این گل را داشته باشید باید زمستان آنها را در معرض سرما نگذارید درواقع دمای زیر 15 درجه باعث مرگ این گل میشود.

بهترین کار برای نگهداری از حسن یوسف در سرمای زمستان این است که 3 الی 4 ماه هوای سرد سال، این گل را در منزل اما کنار پنجره ای که از پشت پنجره به آن آفتاب بتابد بگذارید.

پس از گرم شدن هوا در بهار میتوانید مجدد آن را به بیرون منتقل کنید.

فقط در مدتی که این گل در منزل بوده احتمالا مشکلی که به وجود میآید این است که رنگ برگهایش کال میشود و ساقه ها بلندتر میشوند که دلیلش کمبود نور هست. برای اینکه حسن یوسف شما دوباره شاداب و زیبا شود بهترین کار این است که بعداز اینکه به بیرون منتقل کردید ساقه های آن را کلا هرس کنید تا شاخه و برگهای جدید بدهد.

چند مقاله دیگر دیگر در مورد حسن یوسف نوشته ایم که میتوانید در زیر بر رویش کلیک کنید و مطالعه بفرمائید.

ضمنا بذر حسن یوسف درجه یک و در رنگهای متنوع را میتوانید از سایت منصوری گل تهیه کنید(برای تهیه بذر اینجا کلیک کنید)

دلیل دراز شدن گل حسن یوسف؟ ( برای خواندن مقاله کلیک کنید)

دلیل سوراخ شدن برگ های حسن یوسف؟ ( برای خواندن مقاله کلیک کنید)

شپشک آرد آلود و سم آن برای حسن یوسف؟ ( برای خواندن مقاله کلیک کنید)

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*