فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

گیاهان و میوه های مناسب برای سفید کردن دندان

گیاهان و میوه های مناسب برای سفید کردن دندان

داشتن دندان های سفید آرزوی هر فردی است چرا که دندان نقش مهمی را در تاثیر گذاری بر افراد بر عهده دارد. در هنگام صحبت کردن، خندیدن و … اولین چیزی که در صورت خودنمایی می کند دندان است. از این رو دندان های سفید و سالم برای زیباتر جلوه دادن صورت ضروری است. این مسئله به قدری مهم است که بسیاری از افراد برای این که به این خواسته برسند، به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه کرده و حاضر هستند هزینه های زیادی را متحمل شوند.

در این مطلب ما راهکارهایی طبیعی و بدون عوارض را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها دندان هایی سفید و براق داشته باشید. این کار با استفاده از گیاهان دارویی و میوه ها صورت می گیرد.

استفاده از روغن

در این روش باید از روغن های مفید همچون نارگیل، کنجد و یا زیتون استفاده کنید. هر صبح مقداری از روغن را در دهان خود بریزید و برای 15 دقیقه آن را بچرخانید. این عمل علاوه بر این که موجب سفید کردن دندان می شود، به تقویت لثه ها هم کمک می کند و از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

استفاده از گیاه مریم گلی

یکی از بهترین روش هایی که به صورت طبیعی موجب سفید شدن دندان می شود، جویدن برگ مریم گلی است. این عمل برای از بین بردن لکه های چای یا قهوه بسیار مفید است. هر شب قبل از این که به رختخواب بروید، چند برگ مریم گلی را در دهان گذاشته و کمی بجوید. سپس برگ های جویده شده را بر روی دندان های خود بکشید. این عمل را هر شب انجام دهید تا ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مطلوب برسید.

استفاده از توت فرنگی

توت فرنگی این میوه خوشمزه دارای اسید مالئیک است که همین ماده یک سفید کننده طبیعی برای دندان می باشد. یک توت فرنگی را از وسط نصف کنید و بر روی دندان ها بکشید. این عمل علاوه بر سفید کردن دندان موجب ضدعفونی کردن دهان هم می شود.

استفاده از گل زنبق و نعنا

از دیگر گیاهانی که برای سفید کردن دندان مناسب هستند می توان به گل زنبق اشاره کرد. این گل برای از بین لکه های دندانی ناشی از چای و غذا بسیار مناسب است. به منظور بهره گیری کامل از این دو گیاه بهتر است هر دوی این گیاهان را در یک مخلوط کن ریخته و به خوبی با هم میکس کنید. سپس میکس شده آن ها را بر روی دندان های خود بکشید. بعد از مدتی متوجه می شوید که چقدر دندان های شما سفید شده اند.

استفاده از هویج

هویج سرشار از ویتامین A و C می باشد. وجود ویتامین C موجود در هویج موجب می شود تا از زرد شدن دندان ها جلوگیری و لثه ها محکم شوند. در هر موقع از روز که تمایل داشتید یک هویج را شسته و میل کنید و علاوه بر سفید شدن دندان هایتان از خواص بی نظیر دیگر آن هم بهره مند شوید.

استفاده از پوست موز

موز هم یکی دیگر از میوه هایی است که به سفید شدن دندان ها کمک می کند. برای این منظور یک موز را برداشته و پوست بکنید. میوه آن را بخورید و لایه داخلی پوست موز را بر روی دندان ها بکشید. این لایه طعم گسی دارد ولی شما به کار خود ادامه دهید. در آخر کار کافی است تا نگاهی به آینه بیندازید و دندان های خود را دون آن نگاه کنید. مطمئنم شگفت زده می شوید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*