فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

استفاده از گیاهان برای داشتن پوستی شفاف

استفاده از گیاهان برای داشتن پوستی شفاف

معرفی پنج گیاه که می توانید در خانه برای داشتن پوستی شفاف پرورش دهید.

قرن ها است که از انواع مختلف گیاهان و گل ها برای استفاده دارویی و زیبایی استفاده می شود. گیاهانی هستند که به آسانی میتوان در باخچه یا گلدان پرورش داد

این گلها می توانند پوست شما را زیبا و درخشان جلوه دهند. هر یک از این گیاهان را در باغجه خود پرورش دهید تا استفاده از آن ها داشتن پوستی شاداب را برای شما به ارمغان بیاورد.

گل رز

عصاره گل رز یکی از محبوب ترین مواد گیاهی برای مراقبت از پوست است.می دانید چرا؟ عصاره گل رز این قابلیت را دارد که برای انواع مختلف پوست استفاده شود. اما ویژگی بارز عصاره این گیاه این است که برای مرطوب کردن پوست بسیار مفید است. افرادی که دارای پوستی پر از آکنه هستند می توانند از روغن گل رز استفاده کنند. این روغن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. در نتیجه در درمان آکنه بسیار مفید است. از روغن گل رز می توان در انواع لوسیون ها، مرطوب کننده های خانگی استفاده کرد و همچنین آن را به عنوان روغن حمام به کار برد.

نکات مورد نیاز برای رشد: گلهای رز نیاز به نور آفتاب دارند، بنابراین گل رز خود را در حیاط در قسمتی که حداقل شش ساعت خورشید مستقیم در روز دارد بکارید. اطمینان حاصل کنید که آنها را در خاک غنی و خوب می کارید.

برگ بو

برگ بو ها می توانند بدن را سم زدایی کنند، اثرات پیری پوست و عفونت های باکتریایی را کاهش دهند. برگ بو ها را می توان بعد از خشک کردن به صورت پودر درآورد و از آن برای درمان و مراقبت از پوست استفاده کرد.  می توانید برگ بو ها را در منزل بکارید و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید. برگ بو علاوه بر این که برای پوست مفید است، در تسکین درد معده و تقویت سلامت قلب هم موثر است.

رزماری

رزماری دارای یک خاصیت ضد عفونی کنندگی است که می تواند یک ضد عفونی کننده طبیعی برای پوست به حساب آید خواص ضد التهابی رزماری می تواند به کاهش قرمزی و خارش پوست کمک کند. رزماری دارای آنتی اکسیدان های بی نظیری است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از بروز چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

اسطوخودوس

آرامش ذهن و آرامش پوست خود را با اسطوخودوس های معطر تامین کنید. این گیاه معجزه گر بنفش به عنوان یک مرطوب کننده کار می کند و به مبارزه با پوست چرب می پردازد. اسطوخدوس برای کاهش التهاب، کاهش قرمزی و تسکین خارش های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید است.  روغن اسطوخودوس به سرعت جذب پوست می شود، و موجب شادابی و طراوت پوست می گردد.

نعنا

این برگ معطر می تواند پوست را تازه کند و آکنه را از بین ببرد. حتما می پرسید چطور؟ نعناع حاوی اسید سالیسیلیک طبیعی می باشد که این ماده همانند یک ملحفه ملایم می تواند منافذ را پاک کند و آکنه را از بین ببرد. نعنا یک ماده ضد خارش است و به آرام کردن پوست های آلوده کمک می کند. نعناع همچنین دارای دوز مناسب ویتامین A می باشد که می تواند به تقویت بافت پوست و کاهش تولید چربی پوست کمک کند. نوشیدن چای نعنا برای رسیدن به این منظور مناسب است.

این مقاله برای اولین بار توسط تیم تخصصی منصوری گل ترجمه و نوشته شده است.

انتشار مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*