فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

جایگزین چمن در فضای سبز

جایگزین چمن در فضای سبز

چه گیاهی را میتوانیم جایگزین چمن کنیم و نگهداری آسانی هم داشته باشد ؟

پیشنهاد ما گیاه لیزماکیا است.

درباره لیزماکیا

جایگزین چمن در فضای سبز

 

 

 

 

 

این گیاه زیبا یک گیاه پوششی محسوب میشود که میتواند جایگزین خوبی برای چمن ویلا و باغ شما بشود.

یکی از حسن های این گیاه این است که بلند نمیشود و هیچ وقت نیازی به کوتاه کردن آن نیست در واقع بر روی زمین میخوابد اما چمن را باید هر از گاهی با دستگاه چمن زن کوتاه شود.

این گیاه بوته ای بوده و بوته ای خریداری میشود یعنی بذر ندارد .

برای کاشت این گیاه باید به مقدار مساحتی که دارید یعنی در هر 15 الی 30  سانت یک عدد به همان تعداد این گیاه را تهیه کنید و در زمین بکارید

بهتر است در هنگام کاشت مقداری کود دامی به خاک آن اضافه شود این کار باعث بهتر رشد کردن لیزماکیا میشود. پس از کاشت خوب آبیاری کنید

این گیاه برای رشد خوب و پوشاند کل سطح خاک نیاز به آبیاری مداوم دارد به طوری که همیشه سطح خاک مرطوب باشد تا این گیاه به خوبی سطح خاک را بپوشاند.

در فاصله پوشانده  شدن سطح خاک توسط گیاه لیزماکیا ممکن است علفهای هرز زیادی رشد کنند که حتما این علفها را از ریشه در آورده و به دور بیندازید شاید مجبور شوید این کار را بارها و بارها تکرار کنید اما در نهایت نتیجه ای که میگیرید بسیار خوب خواهد بود . علفکشی را تا زمانی که لیزماکیا کامل سطح خاک را می پوشاند ادامه دهید و پس از اینکه سطح خاک شما کامل پوشیده شد دیگر علف هرزی در نخواهد آمد چون که لیزماکیا سطح خاک را می پوشاند و علفهای زیر آن خفه شده و سبز نمیشوند اما ممکن است گاهی علف هرزی بین آنها سبز شود که بهتر است بلافاصله علف را از ریشه در بیارید.

در شمال کشور به دلیل سبز شده بیش از حد علف هرز کاشت چمن پیشنهاد نمیشود چون نگهداری زیادی را می طلبد تا علفهای هرز چمن شمارو در بر نگیرند اما راه حلی که شما دارید و میتوانید جای گزین چمن بکنید همین لیزماکیا است البته گیاهان پوششی دیگری هم هستند که میتوانن جای گزین چمن بشوند اما به زیبای لیزماکیا نیستن.

گیاهانی پوششی که میتوانید جایگزین چمن کنید لیماکیا-انواع سدم-چمن فستوکا-چمن یال اسبی-فرانکینیا-چمن دایکوندرا

گیاهان پوششی را میتوانید در اکثر گلفروشی ها مخصوصا گلخانه های شهر کرج پیدا کنید.

در حال حاظر گیاه لیزماکیا در مجموعه منصوری گل موجود است و به صورت حضوری میتوانید این گیاه را تهیه کنید.

توجه : امکان ارسال هیچ گیاهی برای ما وجود ندارد پس برای خرید گل و گیاه باید حضوری تشریف بیارید.

جهت تماس و مشاهده آدرس اینجا کلیک کنید.

6302

 

0