فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

درباره نگهداری و تکثیر بنفشه آفریقایی

درباره نگهداری و تکثیر بنفشه آفریقایی

photo_2015-12-05_21-51-50

 

 

 

 

 

بنفشه آفریقایی را میتوان عروس گلهای آپارتمانی نامید چرا که گیاهی است که با کمی دقت و مراقبت میتوان از گلهای زیبای آن در طول سال لذت برد.

مراقبت و تکثر بنفشه آفریقایی به آن سختی ای که فکر میکنید نیست اتفاقا گیاه بسیار مقاومی است اما چند تا اصول دارد که باید رعات شود.

اولا آبیاری بنفشه آفریقایی با گیاهان دیگر کاملا متفاوت است درواقع نباید به برگهای این گیاه زیبا آب بپاشید حتی اگر قطره ای آب به برگ آن آب بخورد همان قسمت از بین خواهد رفت. البته آب سرد این مشکل را ایجاد میکند اگر آب ولرم باشد و مکانی که بنفشه قرار دارد بالای 20 درجه باشد هیچ مشکلی به وجود نمیآید اما پیشنهاد میشود هیچ وقت سعی نشود روی برگهای این گیاه آب بپاشید.

بهترین نوع آبیاری به این گیاه این است که زیر گلدانی ای تهیه کنید و درون آن آب بریزید سپس گلدان را درون آن قرار دهید تا خاک درون گلدان آب زیرگلدانی را به خود جذب کند با این روش به برگهای گیاه آب نمیخورد اگر عمق زیرگلدانی شما کم است دوبار آب بریزید تا خاک گلدان خوب خیس شود در حدی که سطح خاک مرطوب شود کافیست .

وقتی درون زیرگلدانی آب میریزین شاید ساعت ها زمان ببرد تا آب به سطح گلدان برسد مشکلی نیست کمی تحمل کنید اما اگر بعداز 5 ساعت دیدین هنوز سطح خاک مرطوب نشده یک مرحله دیگه هم آب بریزین

در تصویر زیر نحوه درست آبیاری بنفشه آفریقایی نشان داده شده است.

6458

 

 

 

 

 

 

خوب دومین موضوعی که در مورد بنفشه آفریقایی باید به ان توجه کرد نور این گیاه است

این گیاه به نور زیادی احتیاج ندارد اما برای گلدهی موضوع فرق میکند یعنی نیازمند نور زیاد و مناسب برای گلدهی است.

نور را میتوان از دو طریق برای این گیاه تامین کرد

قرار دادن گیاه در معرض نور طبیعی خورشید اما غیر مستقیم مثل پشت پنجره جنوبی

تامین نور مصنوعی با لامپهای مهتابی یا ال ای دی با رنگهای سفید آبی و قرمز برای اطلاعات بیشتر در مورد نور مصنوعی به بخش مقاله های سایت قسمت نور مصنوعی مراجعه کنید

از کجا بفهمید که نور شما برای گیاهتان کافیست.

اگر بنفشه شما شاداب باشد و به گل بنشیند مطمئن باشید که نور خوبی دارد اما اگر هیچ رشدی نمیکند و اصلا گل نمیدهد نتیجه میگیریم نور مناسبی در دسترس ندارد

تکثیر بنفشه آفریقایی:

تکثیر این گیاه به سه طریق امکان پذیر است

1- کشت بافت

2- کاشت بذر

3- قلمه زدن از طریق برگ که رایج ترین و راحت ترین راه تکثیر همین است .

به این طریق که یکی از برگهای گیاه را باقیچی یا چاقوی تیز جدا کرده و درون اب میگذارید تا ریشه بدهد بعداز ریشه دادن آن را درون گلدان با خاکی مناسب میکارید.

بقیه مطالب به زودی منتشر میشود…

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلا مانع است

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*