فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

علت و دلیل زرد شدن برگ گلهای آپارتمانی

علت و دلیل زرد شدن برگ گلهای آپارتمانی

میخواهیم به زبان خیلی ساده علت این موضوع را بیان کنیم تا دلیل زرد شدن یا ریزش برگهای گیاهان آپارتمانی را متوجه بشوید.
دلایل مختلفی باعث این ایجاد این مشکل میشه که اما دلیل خیلی مهمتر تهویه هوا و رطوبت و نور است.
زمانی که شما یک گیاهی را از یک گلفروشی یا گلخانه ای خریداری میکنید و به منزل میبرید قطعا گیاه شما دچار استرس میشود و این انتقال از جایی مناسب که همه شرایط برایش فراهم است (گلخانه ) به مکانی کم نور، بدون رطوبت، و بدون تهویه هوا برده میشود این تغییرمکان باعث این میشود که تغییراتی در شکل ظاهری و حتی از بین رفت گیاه شما شود.
باید توجه کنید هر گیاهی را که از هر جایی خریداری میکنید پس از انتقال به منزل ابتدا حتما شرایطی مناسب برای گیاه ایجاد کنید تا گیاه شما به مکان جدید عادت کند .

شاید سوال این باشد که چه شرایطی مناسب است؟

اولا شرایط نگهداری هر گل و گیاهی متفاوت است و باید در موقع خرید از فروشنده شرایط نگهداری سوال شود ولی مواردی را که در زیر توضیح داده شده کلی میباشد و تقریبا برای تمام گیاهان آپارتمانی یکی است .

پس از اینکه گیاهی را خریداری کردید اگر قصد تعویض گلدان را دارید توجه کنید هر خاکی مناسب گیاهان آپارتمانی نیست! خاک گیاهان آپارتمانی باید زهکشی خیلی مناسب داشته باشد و حداقل 60 درصد خاک از برگ و ماسه تشکیل شده باشد که ریشه راحت تنفس کند. پیشنهاد میشود هیچ وقت از خاک برگ آماده که در بسته بندی ها در بازار موجود است استفاده نکنید!!! چون واقعا ترکیب های من درآوردی دارن.
موقع تعویض گلدان توجه شود که ریشه آسیب نبیند اگر حتی چند تیکه از ریشه جدا شود و آسیب ببیند پس از انتقال به منزل باعث ریختن برگها میشود. بعداز تعویض گلدان گیاه را خوب آب بدهید. اگر مشکلی در رابطه با زمان ندارید پیشنهاد میشود بعداز تعویض گلدان گیاه شما حدود یک هفته در همان گلخانه ای که خریداری کردید بماند اما اگر میخواهید سریع گیاه خود را به منزل انتقال بدید بازم مشکلی نداره اما باید این موارد را رعایت کنید .

1- حتما گیاهتان را جایی با نور زیاد اما دور از تابش مستقیم آفتاب بگذارید مثلا کنار پنجره جنوبی .

2-حتما گیاه را در مکانی بگذارید که هر از گاهی بتواند هوای بیرون به آن بخورد مثلا همان کنار پنجره مناسب است پس تهویه هوا نکته مهمی است که باید بهش توجه کنید.

3- دو هفته اول هر روز یک یا دو مرتبه بر روی برگهای گیاهتان آب اسپره کنید چون درون منزل هوا خشک است و پس از دو هفته این دفعات را به دو روز در میان به مدت یک ماه تغییر بدهید و سپس برای همیشه هفته ای 2  الی 3 مرتبه به برگ آب اسپره کنید این کار باعث ایجاد رطوبت میشود. سعی بشود مقدار آبی که اسپره میکنید زیاد نباشد این کار را سطحی کنید در حدی که انگار مقداری شبنم بر روی برگها نشسته است.

4-آبیاری هم زیاد صورت نگیرد چون آب دادن زیاد باعث خفه شدن ریشه گیاهان آپارتمانی میشود هر موقع دیدین که سطح خاک گلدان مرطوب نیست و خشک است اقدام به آبیاری کنید و یک لیوان آب کافی میباشد البته بازم بستگی به سایز گلدان و گیاه مورد نظر دارد ، یک لیوان آب را در همه ی قسمت های خاک پخش کنید و آب را در یک قسمت نریزید.

توجه : لازم به ذکر است همانطور که ندادن آب ممکن است باعث زرد شدن و خراب شدن گیاه شما بشود ، دادن آب زیاد نیز دقیقا همین حالت را دارد.

با رعایت و توجه کردن به مطالبی که در اینجا گفتیم میتوانید یک گیاه آپارتمانی سالم و همیشه ماندگار داشته باشید.

ضمنا پیشنهاد میکنیم برای دسترسی راحت به مطالب و محصولات سایت منصوری گل به اینستاگرام منصوری گل مراجعه کنید

برای ورود به صفحه اینستاگرام منصوری گل اینجا کلیک کنید

انتشار مطالب سایت منصوری گل بدون ذکر منبع بلامانع میباشد.

0