فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

معرفی ارکیده اردک پرنده Flying Duck Orchid

ارکیده اردک پرنده Flying Duck Orchid

معرفی ارکیده اردک پرنده Flying Duck Orchid :

ارکید پرنده با نام انگلیسی flying duck orchid و نام علمیCaleana major از خانواده Orchidaceae ، ارکید کوچکی است که ائلین بار در شرق و جنئب استرالیا یافت گردید.

ظاهر این گل مانند پرنده ایست که در حال پرواز است به همین دلیل به این نام نامیده می شود.

این گیاه کوتاه قامت است و ارتفاع آن به ۵۰ سانتیمتر میرسد. بر روی هر ساقه، ۴-۲ گل رشد میکند.

برگهای منفرد در نزدیکی قسمت پایه ساقه پدیدار می گردند که معمولا بر روی زمین افتاده اند و باریک و نوک تیز هستند و اغلب خالدار هستند.

گلها قهوه ای مایل به قرمز رنگ هستند البته در برخی ارقام گلها به رنگ مایل به سبز با لکه های تیره هم دیده میشوند.

گلدهی در اواخر تابستان شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد. گلهای آن در سال اول و گاهی سال دوم زیبا و شاداب هستند ولی از آن به بعد ضعیف می شوند تا بمیرند.

محل کاشت این گیاه باید سایه روشن باشد و نور مستقیم وجود نداشته باشد.

نگهداری و تکثیر :

نگهداری این گیاه در زمان کشت بسیار مشکل است. به منظور اینکه کمتر تحت تاثیر شرایط فصلی و اقلیمی قرار گیرد، آن را در گلخانه نشاکاری میکنند. بهترین بستر برای کشت آن، خاک غنی از هوموس و لوم شنی است. بستر را آبیاری نموده و اجازه می دهیم که آب اضافی آن خارج گردد و سپس اقدام به کشت بذور می نماییم. گیاه نباید متراکم کشت شود. در زمان کاشت بذرها در نزدیک سطح قرار می گیرند. سطح کشت به منظور جلوگیری از تبخیر سطح خاک، با پلاستیک پوشیده می گردد. ۱۵-۱۰ روز بعد جوانه زنی رخ می دهد و در آن زمان این پوشش برداشته میشود. باید توجه داشت که در زمانی که کشت انجام می شود و تا انتهای رشد، خاک باید مرطوب نگهداشته شود البته نه به این معنی که غرقابی اتفاق بیافتد.

 

345356546flying-duck-orchid-weird-or-cool-photo

 

1
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    morteza مرداد 29, 1395 پاسخ

    خیلی خیلی خوبه تعجب کردم