فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

کاشت بذر و تخم سبزی در آپارتمان و باغچه

کاشت بذر و تخم سبزی در آپارتمان و باغچه

کاشت بذر سبزی در باغچه :

ابتدا باید زمینی را که میخواهید بذر سبزی در آن بکارید را شخم بزنید و به خاک آن کود دامی اضافه کنید و خاک را خوب به هم بزنید تا کود با خاک ترکیب شود سپس خاک را خوب خورد کرده و سطح خاک را صاف کنید.

نکته : اضافه کردن کود دامی کهنه به خاک باعث رشد بهتر سبزی میشود.

بذرها را بر روی بستری که آماده کردین بپاشید ، توجه کنید که بذرها خیلی نزدیک هم و فشرده پاشیده نشوند زیرا بعداز اینکه بزرگ تر شدن توی هم رفته و رشد خوبی نخواهند داشت.

حالا کافیست بر روی بذرها حدود نیم سانت کود دامی یا خاک بپاشید و به آرامی خوب آب بدید ، بهتر است 10 روز اول با آبپاش آبیاری بکنید تا بذرها جابجا نشوند.

حدود 5 تا 10 روز طول میکشد که بذرها سبز بشوند.

2- کاشت بذر در بالکن و گلدان :

در دنیای امروز خیلی ها آپارتمان نشین هستند و ممکن است باغچه ای برای کاشت سبزی نداشته باشند اما در گلدان و بستری کوچک هم میتوان سبزی کاشت .

ابتدا گلدانی به اندازه دلخواهتان تهیه کنید سپس خاکی مناسب ( ترکیبی از  60 درصد خاک باغچه – 20 درصد ماسه -20 درصد کود دامی ) را درون گلدان بریزید و بذرهار را روی خاک بپاشید و روی آن حدود نیم سانت کود دامی ( اگر کود دامی در دسترس نبود از ورمی کومپوست استفاده کنید )  یا خاک بریزید و خوب آب بدید بهتر است روی آن نایلون فریزر بکشید و بگذارید کنار پنجره جنوبی یا بالکن

حتما به نور توجه شود چون که به نور زیادی نیاز دارن در کل بهتر است در بالکن در مکانی با نور مستقیم آفتاب نگهداری شود . درصورت کمبود نور ساقه ها بلند شده و سبزی ها کیفیت خوبی نخواهند داشت.

دو فصل زمان مناسب برای کاشت بذر سبزی است یکی در اوایل بهار و دومی در اواخر تابستان البته با توجه به شرایط آب و هوایی در برخی از استانها متفاوت است در گل بهترین زمان کاشت سبزی زمانی است که بدانید حداقل بین یک الی دو ماه دمای محیط بین 18 تا 28 درجه است. اگر پایین تر از 18 درجه باشد خیلی خوب رشد نخواهد کرد و زمان جوانه زنی و سبز شدن به کندی انجام میشود و بالاتر از 28 یا 30 درجه هم نگهداری سخت تر میشود و ممکن است نتونید به خوبی آبیاری کنید و سبزی ها خشک شوند. آبیاری اولیه خیلی مهمه یعنی 10 روز اول نباید بگذارید رطوبت خاک کم شود.

امیدواریم بتوانید سبزی های ارگانیک خوبی پرورش بدهید و نوش جان کنید.

برای سفارش آنلاین بذر یا تخم انواع سبزی و صیفیجات با کیفیت بسیار مرغوب در بسته بندی های مناسب خانگی و قیمت بسیار مناسب میتوانید به سایت منصوری گل قسمت سبزی و صیفیجات مراجعه فرمائید. اینجا کلیک کنید.

به راحتی با چند کلیک در کمترین زمان بذر انواع گیاهان را درب منزل تحویل بگیرید.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    حمید آبان 19, 1396 پاسخ

    سلام و خسته نباشید واقعا جای تشکر داره ازتون با این راهنمایی های خوبی که در مورد کشت انواع بذر انجام میدید باید بگم خدا قوت منصوری ایول داری

    تفریحی فان تو فان اسفند 11, 1395 پاسخ

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این
    خوبی سپاسگزارم