فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

دوره خواب پیاز اکسالیس

دوره خواب پیاز اکسالیس

امروز میخوایم در مورد دوره خواب یکی از محبوب ترین گلها صحبت کنیم.

مدت زیادی هست که پیاز این گل توسط منصوری گل تولید و به سراسر ایران ارسال میشود.

مشتریان زیادی پیاز این گل را از ما تهیه کردن و سوالات زیادی در مورد خواب پیاز این گل شده که در اینجا به همه ی انها پاسخ خواهیم داد.

درسته این گیاه یک گل دائمی است اما اکسالیس نیز مثل اغلب گلهای پیازی دوره خواب دارد و دوره خواب آن تابستان میباشد.

اگر توجه کرده باشید با گرم شدن هوا کم کم گلهای و برگهای اکسالیس شادابی و طراوت قبلی رو ندارند در این شرایط اصلا نگران نباشید گل اکسالیس یکی از مقاوم ترین گلها است و فکر این که به راحتی ممکن است خراب بشود و از بین برود رو از سرتان بیرون کنید.

ممکنه سوال کنید در این شرایط باید چکار کرد؟

پیشنهاد ما این است که گیاه را به حال خود رها کنید و ابیاری رو نسبت به قبل کم کنید و اصلا نگران نباشید چون با گزراندن فصل تابستان کم کم گل شما شروع به رشد میکند.

اما نکته ای که باید رعایت کنید این است که وقتی گرمای هوا کم شد بهتر است تمام ساقه ها و گلها را از ته قیچی کنید تا برگهای جدید به شما بدهد.

ممکنه خیلی از شما دوست نداشته باشید گیاه شما به خواب برود و میخواهید همیشه سرسبز بماند چکار باید کرد؟

اولا باید بگیم بهتر است که این گیاه دوره خواب خود را طی کند ولی چنانچه میخواهید بیدار بماند میتوانید در تابستان گیاه را به مکانی خنکتر انتقال بدهید مثلا در تابستان اکثر خونه ها کولر دارن و در هوای منزل خود به خود این گیاه بیدار میماند و پیاز آن دوره خواب رو طی نمیکند.

سوال دیگر هم این است که برخی ها در تابستان که پیاز این گل را میکارند جوانه نمیزند و یا خیلی دیر و کند جوانه میزند دلیلش چیست؟

دلیل این موضوع همان دوره خواب پیاز هست و بازهم جای نگرانی ندارد و حتما در نهایت پیازها جوانه زده و به گل زیبایی تبدیل میشوند.

اما اگر عجله دارید و میخواهید زودتر پیاز های اکسالیس شما سبز بشود دو تا کار میتوانید انجام دهید.

اول اینکه اگر پیاز را نکاشته اید بهتره پیاز را درون یخچال به مدت یک هفته بگذارید و بعداز کاشت آن را در مکانی خنکتر بگذارید.

دوم اگر پیاز را کاشتید و بعداز ۱۰ روز هنوز جوانه ای نزده میتونید گلدان را به مکانی خنتکر انتقال بدید تا زودتر جوانه زنی اتفاق بیوفتد اگر در یخچال جا دارید گلدان کاشته شده را در یخچال هم میتوانید بگذارید.

توجه داشته باشید که نیاز به سرمادهی و مکان خنک برای جوانه زدن زودتر پیاز در فصل تابستان است و در دیگر فصول به راحتی و خیلی زود پیازها جوانه میزنند.

برای سفارش پیاز گل اکسالیس میتونید اینجا کلیک کنید.

منصوری گل را در اینستاگرام دنبال کنید تا از جدیدترین محصولات ما باخبر بشوید (اینجا کلیک کنید)

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    لیلی مرادی مرداد 31, 1400 پاسخ

    ممنون بابت مقاله خوبتون.میشه لطفا راهنمایی کنید که در گلدانی با قطر دهانه ۱۵سانت حداکثر چند پیاز اگزالیس میتونم بکارم؟ دوس دارم در نهایت خیلی پرپشت بشه

      mansourigol بهمن 18, 1400 پاسخ

      تا 5 عدد