فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

ماسک های آبرسان گیاهی برای پوست های خشک

ماسک های آبرسان گیاهی برای پوست های خشک

پوست های خشک بیشتر از سایر پوست ها در معرض پیری زودرس هستند و به محض کوچکترین تغییری دچار مشکل می شوند. این مشکلات زمانی بیشتر بروز می کنند که پوست علاوه بر شکل طبیعی خود، مقداری آب هم از دست بدهد و به اصطلاح دهیدراته شود.  بهترین راهی که می توان پوست خشک را از دهیدراته شدن حفظ کرد استفاده از کرم ها و ماسک های آبرسان است. در صورتی که از ماسک های طبیعی و گیاهی استفاده کنید علاوه بر این که پوستی نرم و لطیف و جوان خواهید داشت، از مضرات مواد شیمیایی موجود در ماسک های شیمیایی هم به دور می مانید.

در این مطلب چند ماسک آبرسان فوق العاده برای پوست های خشک را معرفی می کنیم. این ماسک ها به راحتی در منزل اماده می شوند و هزینه خاصی هم ندارند.

ماسک فلفل سیاه و ماست

تعجب نکنید. فلفل سیاه یکی از بهترین موادی است که می تواند موجب طراوت و شادابی پوست های خشک شود. چرا که دارای میزان قابل توجهی ویتامین A و K  می باشد. و سرشار از املاح معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است. برای تهیه این ماسک، یک قاشق فلفل سیاه را کمی بکوبید و با دو قاشق ماست و یک قاشق عسل مخلوط کنید. ترکیب را به هم بزنید و برای سه دقیقه روی پوست صورت بگذارید. بعد از گذشت زمان صورت را بشویید و از رنده خیار یا یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک آووکادو

حتما شما هم زیاد شنیده اید که آووکادو برای پوست مفید است. واقعا هم همین طور است.. تمام ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای پوست در این میوه جمع شده است. برای تهیه این ماسک بی نظیر به یک قاشق ذپر پوره آووکادو، یک قاشق ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری پودر چای سبز نیاز داریم. یک صافی دانه ریز را روی حرارت کتری بگذارید. چای سبز کوبیده شده را داخل صافی ریخته و روی حرارت قرار دهید. زمانی که چای کمی مرطوب شد، مابقی مواد را اضافه کرده و بر روی پوست صورت بگذارید. ماسک آماده شده را 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آبکشی کنید.  مطمئن باشید مداومت به این کار موجب می شود تا پوستی کاملا شفاف، مرطوب و نرم داشته باشید.

ماسک خیار و گلیسیرین

ماسک گلیسیرین و خیار برای برطرف کردن چین و چروک پوست صورت استفاده می شود. این ماسک خیلی راحت و سریع موجب مرطوب شدن پوست می شود. برای تهیه این ماسک ، یک خیار متوسط را پوست گرفته و سپس رنده کنید. رنده خیار را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین مخلوط کرده و برای 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید تا خشکی پوستتان کاملا رفع شود.

ماسک ریحان و بابونه

این ماسک  می تواند جزو بهترین ماسک ها برای پوست های خشک باشد. بابونه و ریحان سرشار از مواد و املاح معدنی مهم هستند که می توانند تغذیه پوست را به خوبی انجام دهند. برای تهیه این ماسک که به صورت اسپری استفاده می شود، به میزان مساوی ریحان و بابونه را با هم ترکیب کرده، آن را بجوشانید و بعد از سرد شدن درون اسپری ریخته و در یخچال نگهداری کنید.  هر روز آن را به صورت خود اسپری کنید.  بعد از 14 روز اثرات فوق العاده این ماسک را می بینید.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع می باشد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*