فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

آیا بونسای را میتوان در آپارتمان نگهداری کرد

آیا بونسای را میتوان در آپارتمان نگهداری کرد ؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم بهتره که بگوییم بونسای اصلا چی هست و چرا به برخی از گیاهان بونسای گفته میشود. (پیشنهاد میکنم چند دقیقه وقت بگذارید و این متن را کامل بخوانید)

بونسای (Bonsai) کلمه ای ژاپنی است که معنی آن کاشته شده در سینی یا گلدان است.

بونسای از دو واژه bon به معنی (سینی، ظرف یا گلدان کوچک یا کوتاه ) و sai به معنی (درخت یا درختچه یا گیاه تشکیل شده است.

بونسای به گیاهانی گفته می شود که به صورت طبیعی و در طبیعت دارای اندازه های بزرگی هستند ولی برای نگهداری در محیط هایی با فضای کم، کوچک سازی شده اند.

خاستگاه اصلی ساخت بونسای شرق و جنوب شرق آسیا مثل چین و تایلند میباشد.

در ایران این درختچه ‌های مینیاتوری به صورت های بونسای، بنسای،بن سای و بون سای نیز نوشته می شود.

بنابر این به این نتیجه میرسیم که هر گیاهی را میتوان تبدیل به بونسای کرد یعنی بونسای اسم اختصاصی یک گیاه نیست بلکه روش ساخت و پرورش گیاه است.

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم حالا درک اینکه بونسای را میتوان در آپارتمان نگهداری کرد راحت تر شده است یعنی اینکه اگر قصد دارید بونسای در آپارتمان یا دفتر کار خود نگهداری کنید باید بونسایی انتخاب کنید که از یک گیاه آپارتمانی ساخته شده باشد.

هرچند نود درصد گیاهانی که بونسای میکنن گیاهان بیرونی هستن چون درختان و درختچه های بیرونی بونسای آنها بسیار زیباتر خواهد بود تا گیاهان آپارتمانی.

تصور بکنید یک دیفن باخیا را بخواین بونسای کنید ، قطعا به درد این کار نمیخورد و در ظاهر آن هیچ تفاوتی ایجاد نمیشود. این درختان و درختچه های بیرونی هستند که پس از هرس و آرایش و تبدیل آنها به یک گیاه مینیاتوری زیبا و خیره کننده خواهند شد.

در انتها باید عرض کنم که گول ظاهر این درختان زیبا و گرانقیت را نخورید که همه ی انها را نمیتوان در محیط های بسته نگهداری کرد و اگر قصد خرید دارید حتما دقت کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

هر چند شما میتوانید این بونسای ها را در بالکن یا در حیاط خوتون نگهداری کنید.

نگهداری گیاهان با هم متفاوت هست بنابراین چون بونسای گیاهان مختلفی در دنیا وجود دارد اگر بونسای تهیه کردین یادتون نره که از فروشنده در مورد محیط نگهداریشون حتما سوال کنید.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*