فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

علت پوسیده شدن زیر کاکتوس

علت پوسیده شدن زیر کاکتوس

اغلب علاقه مندان به کاکتوس این مورد براشون پیش می آید.

همانطور که میدانید کاکتوس یک گیاهی هست که توقع خیلی کمی دارد و نیازش به آب هم بسیار اندک است.

علت پوسیده شدن زیر کاکتوس ها آب و یا خاک نامناسب می باشد. اگر خاک شما دارای زهکشی خوبی نباشد و آب را به خوبی از زیر گلدان خارج نکند ماند آب درون گلدان کاکتوس باعث پوسیدگی ریشه و در نهایت کل کاکتوس میشود.

چگونه خاک مناسب برای کاکتوس را تشخیص بدهیم؟

خیلی راحت میتوانید بفهمید که خاکی که

تهیه کردین مناسب است یا نه. اولا درون خاک کاکتوس حتما باید شن و یا سنگریزه وجود داشته باشد. دوما وقتی که گلدان را اب میدهید بلافاصله آب از زیر گلدان خارج شود.

اگر متوجه شدین که خاکتان مناسب است پس دلیلش آبیاری زیاد میباشد و حتما زود به زود گلدان را آبیاری میکنید و گیاهتان را نیز در مکان سایه قرار دادین.

چگونه و هر چند وقت یک بار به کاکتوس آب بدهیم ؟

همانطور که در بالا گفتیم کاکتوسها نیازشون به آب خیلی کم است و اگرم برخی از ککتوس ها را حتی 2 ماه هم آب ندهید به راحتی زنده میمانند. هر چقدر کاکتوس گوشتی تر باشه مقاومتش در برابر کم آبی بیشتر است.

خیلی ها هفته ای یک بار و یا دو سه روز یک بار آب میدهند که باید بگیم اشتباه است. نمیتوان گفت کاکتوس را چند روز یک بار آبیاری کنید چون شرایط و دمای محیط شما ممکن است متفاوت باشد. پس شما باید به سطح خاک گلدان نگاه کنید هروقت که سطح خاک گلدان کاکتوس به خوبی خشک شد زمان آن رسیده که آب بدهید. سعی کنید خیلی زیاد آب ندهید.

هر چند وقت یک بار سعی شود که خاک خوب خشک شود تا ریشه کمی نفس بکشد.

اینطوری هیچوقت کاکتوس شما نمیپوسد و از بین نخواهد رفت و رشد خوبی هم میکند.

آیا بعد از پوسیدن کاکتوس درمان هم میتوان کرد؟

بستگی به میزان پوسیده شدن گیاهتان دارد. اگر که خیلی کم زیر آن پوسیده باشد میتوانید با یک وسیله خیلی تیز مثل کاتر قسمت پوسیده شده را جدا کنید بعد کاکتوس را در فضای باز به مدت یک روز بگذارید تا قسمت بریده شده پینه ببندد و خشک شود.سپس آن را در گلدان بکارید. توجه کنید که خیلی در خاک دفن نشود حدود یک سانت کافی است.حالا آبیاری کنید و بگذارید کنار پنجره جنوبی. اگر که به خوبی قسمت پوسیده شده را جدا کرده باشید کاکتوس شما ظرف مدت 10 روز ریشه میدهد و به زندگی خود ادامه خواهد داد.

لطفا مطالب سایت منصوری گل را بدون ذکر منبع منتشر نفرمائید.
5
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    محیا اسفند 16, 1397 پاسخ

    ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

    فرانك آبان 3, 1397 پاسخ

    سلام وقتتون بخير من تابستان ده تا گل شمعداني گرفتم بعد جاشونو عوض كردم تو گلدون پلاستيكي مستطيل كاشتم حدود دو ماه بعد از ساقه داره سياه ميشه از شما ممنون ميشم بگيد چكار كنم جلو پيشرفتشو بگيرم

    محسن اردیبهشت 27, 1397 پاسخ

    کتاب الکترونیک را برایم روی ایمیل من بفرستید

      پشتیبانی سایت اردیبهشت 28, 1397 پاسخ

      لطفاً تاریخ خرید و کتابی که خرید کردین رو بفرمائید تا فایل براتون ایمیل بشه.

    فریبا دی 16, 1396 پاسخ

    از مطالب بسیار مفید شما سپاسگزارم.