فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

نحوه درست کردن صابون معطر گل رز در منزل

نحوه درست کردن صابون معطر گل رز در منزل

درست کردن صابون خانگی بسیار لذت بخش است. صابون هایی که خودتان در منزل درست می کنید، بیانگر هنر و خلاقیت شما می باشد. به علاوه این صابون ها پوست دست شما را خشک نمی کنند و بسیار هم معطر هستند. در این مطلب چگونگی درست کردن صابون خانگی معطر را به شما آموزش می دهم به امید این که این صابون را در منزل تهیه کنید و از عطر خوش آن لذت ببرید. برای درست کردن صابون معطر دست شما باز است که چه عطری را به کار ببرید. هر نوع اسانس معطری که دارید میتوانید استفاده کنید. فرقی ندارد که اسانس لیمو باشد یا عطر گل رز. من در این دستور از عطر گل رز استفاده کردم. اما این دستور با روغن اسطوخودوس هم بی نظیر است.

مواد لازم برای تهیه صابون معطر

  • روغن (هر روغن مایعی که در دسترس شماست. بهترین روغن، روغن نارگیل و روغن زیتون است.)
  • آب قلیایی (با اضافه کردن چند قطره لیمو ترش به آب، می توانید آب قلیایی درست کنید)
  • روغن گل رز
  • گل برگ گل رز
  • رنگ خوراکی
  • قالب برای صابون (چوبی یا قالب های سیلیکونی شیرینی پزی) یا میتوانید حتی از کاسه هم استفاده کنید.
  • کاغذ شیرینی پزی
  • قابلمه
  • همزن برقی
  • ترازو
  • صابون

بهترین صابونی که می توانید استفاده کنید صابون گلیسیرینه است. یا این که از پودر صابون استفاده کنید. این صابون به عنوان پایه در نظر گرفته می شود. صابون ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید . و به ازای هر تکه 30 میلی لیتر روغن در قابلمه بریزید. روغن را باید با حرارت حدود 45 تا 50  درجه سانتیگراد حرارت دهید. بعد از رسیدن به حرارت مناسب، آن را از روی حرارت برداشته و صبر میکنیم تا به دمای محیط برسد. صابون ها را هم ذوب می کنیم و صبر می کنیم تا کمی از حرارت بیفتد.

به اندازه نصف میزان روغنی که استفاده کردید، باید از آب قلیایی استفاده کنید. آب و  روغن و صابون ذوب شده را به خوبی به وسیله همزن با هم می زنیم. در این مرحله روغن معطر یا همان روغن گل رز را به ترکیبمان اضافه می کنیم. باید این روغن به میزان آبی باشد که اضافه کردید. می توانیم از رنگ های خوراکی هم برای رنگ دادن به صابون استفاده کنیم. در صورت تمایل به رنگ دار بودن صابون باید در این مرحله رنگ را اضافه کنید و باز هم با همزن ترکیب را بزنید.

حالا برای این که صابون ما طبیعی باشد می توانیم از گلبرگ های گل رز خشک شده استفاده کنید. گلبرگ ها را کمی پودر کرده و در این مرحله به ظرف حاوی مواد اضافه می کنید. دقت کنید که نباید گلبرگ ها خیلی ریز شوند. باید طوری باشند که در صابون کاملا دیده شوند. اگر از قالب صابون سازی چوبی استفاده می کنید، باید درون آن را با کاغذ روغنی که مخصوص شیرینی پزی است بپوشانید. به این ترتیب زمانی که صابون سرد شد به راحتی از قالب جدا می شود. اگر هم از قالب های سیلیکونی آشپزی استفاده می کنید کمی داخل هر قالب را با روغن چرب کنید.

در هر صورت، مواد داخل ظرف را به قالب منتقل می کنیم و اجازه  دهید تا کاملا سرد شود. صابون های درون  قالب های سیلیکونی که نیازی به برش ندارند. آماده هستند و قابل استفاده. اما صابون داخل قالب صابون را باید به تکه های دلخواه برش بزنید و استفاده کنید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

 

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    alireza.jhd2000 مرداد 22, 1396 پاسخ

    سلام
    آب با قطره ی لیمو ترش اسیدی نمیشه؟

      کارشناس منصوری گل مهر 12, 1396 پاسخ

      سلام
      دقیق نمیدونیم