فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

دلیل کوچک شدن گلهای رز و مراقبت و نگهداری از آن

دلیل کوچک شدن گلهای رز و مراقبت و نگهداری از آن

بررسی علل کوچک شدن گل های گل رز

گل رز گیاهی است که به صورت درختچه ای پرورش داده می شود. این گیاه دارای گل های زیبایی است که مورد پسند بیشتر مردم می باشد. اما در بعضی مواقع دیده شده است که درختچه های رز، گل های کوچکی را تولید می کنند. این امر موجب می شود تا از زیبایی درختچه کاسته شود. در این مطلب مواردی را بررسی می کنیم که می توانند منجر به بروز این عارضه میشوند.

  1. نوع رز را مشخص کنید.

در ابتدا باید مطمئن شوید که در ختچه شما از نوع گل ریز نباشد. رزها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن ها دارای گل های ریزی هستند که با هیچ عملی نمی توان این گل ها را درشت کرد. در صورتی گل های درشت رز را دوست دارید باید از نوع گل درشت آن خریداری کنید.

  1. درختچه را هرس کنید.

هرس کردن درخت موجب ایجاد شوک برای گیاه می شود. این شوک ایجاد شده باعث می شود که درختچه جوان شده و در فصل رشد، با قدرت و توان بیشتری شروع به گل دهی کند. در فصل پاییز شاخه های خشک شده، و خراب را هرس کنید. می توانید گیاه را تا سطح زمین هرس کنید اصلا نترسید . شاید با این کار زمان گل دهی را به تعویق بیندازید ولی مطمئن باشید که گل های درشت تری و شاخه های پر پشت تر و جوانی در فصل بهار خواهید داشت.

  1. کود دهی را انجام دهید.

از آخر فصل زمستان می توانید شروع به کود دهی کنید. کود دهی را فقط منحصر به بهار نکنید بلکه تا اواسط پاییز این کار را ادامه دهید. قبل از این که دوره سرما در پاییز شروع شود، کود دهی را قطع کنید. در صورتی که خاک فقیر باشد و  پتاسیم و نیتروزن نداشته باشد گل ها کوچک می مانند. همچنین کمبود فسفر می تواند منجر به تولید نشدن گل شود. پس نقش کودها را در رشد و بزرگ شدن گل ها در نظر بگیرید.

  1. نور خورشید را برای گل دهی لحاظ کنید.

نور خورشید فاکتور مهمی است که برای گل دهی گیاه بسیار اهمیت دارد. کمبود نور می تواند منجر به تولید گل های کوچک شود. درختچه رز برای این که بتواند گل دهد، باید ساعات زیادی را در مجاورت نور خورشید قرار گیرد.

  1. آبیاری را متناسب و عمیق انجام دهید.

برای رشد خوب گل رز باید آبیاری را عمیق انجام دهید. زمانی که می خواهید اقدام به آبیاری کنید، باید مطمئن باشید که حداقل تا عمق 3 سانتی خاک خشک باشد. گل رز بیشتر از این که نیاز به خیس بودن خاک داشته باشد، نیاز به آبیاری عمیق دارد. یک بار آبیاری عمیق را انجام دهید، سپس زمانی که سطح خاک تا عمق 3 سانتی خشک شد، دوباره آبیاری را شروع کنید.

  1. آفت ها را از بین ببرید.

آفت هایی که به گیاه شما حمله می کنند، موجب بروز گل های کوچک بر روی درختچه رز می شوند. باید این آفات را از بین ببرید. برای این منظور از آفت کش های طبیعی یا شیمیایی استفاده کنید و درختچه را اسپری کنید تا آفت ها از بین بروند.

معمولا گل روز انواع شته میگیرد که مناسب ترین سم دیازینون است که این سم را میتوانید از سایت منصوری گل بخش سم و دفع آفات به صورت آنلاین سفارش بدهید.

4354576565ه 43548789808

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلا مانع است.

1
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    سید محمدموسوی آبان 6, 1398 پاسخ

    سلام گلخانه گل رز هلندی داریم ۳۰۰۰متر گلهامون سرشون کوچک شده دلیلش چی ابیاری یک ساعت بعد از طلوع تاساعت۲ کودم داخل اب میریزیم مهلول پاشیم هروز داریم سم پاشیم هر سه روز میزنیم ممنون میشم جواب بدید