فروشگاه اینترنتی گل و گیاه منصوری
No products in the cart.

معرفی گل ها و گیاهان بدون نیاز به نور برای داخل آپارتمان

معرفی گل ها و گیاهان بدون نیاز به نور برای داخل آپارتمان

سبک زندگی امروزی انسان ها را ناچار به زندگی در آپارتمان های کوچک و کم نور کرده است.

اما آیا می توان کسی را پیدا کرد که وجود گل و گیاه و طراوت را در منزلش دوست نداشته باشد؟ مسلما خیر. پس باید به فکر استفاده از گل  ها و گیاهانی باشیم که با وجود نور کم در آپارتمان هم دوام بیاورند و موجب طراوت و سرزندگی محیط خانه شوند. در این مطلب گل ها و گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که در عین زیبایی نیاز کمی به نور دارند و شرایط داخل آپارتمان را به خوبی تحمل می کنند.

برگ عبایی

معرفی گل ها و گیاهان بدون نیاز به نور برای داخل آپارتمان

این گل با دارا بودن برگ‌های پهن و بزرگ نه فقط در سایه دوام بالایی دارد، بلکه در برابر سرما و گرما هم بسیار مقاوم است. در صورتی که کمی عشق داشته باشید و از این گیاه مراقبت کنید، هیچ وقت شاهد از بین رفتنش نیستید. به همین دلیل است که لقب گل فولادی را به خود اختصاص داده است. تنها عیبی که متوجه این گل می شود این است که رشد سریعی ندارد. نیاز آبی کمی دارد. در تابستان دو بار و در زمستان یک بار در هفته آبیاری کفایت می کند. برای عوض کردن گلدان هم نگران نباشید. همین که هر چهار سال یکبار آن را عوض کنید کافی است.

ستاره سرخ

6645645fgr

این گل به هیچ عنوان نیازی به آفتاب ندارد. اما با این وجود بسیار حساس است. این گل زیبا خیلی زیاد نسبت به آبیاری کردن با آب شیر حساسیت دارد. چرا که فلوراید و کلر موجود در آب به گیاه آسیب می زند.برای آبیاری کردن این گیاه باید مقداری آب را درون ظرفی بریزید و اجازه دهید تا مدتی به حال خود باقی بماند و سپس استفاده کنید. به دلیل مقاومت در برابر کمبود نور، بسیاری از طراحان داخلی، این گل را برای استفاده در سرویس بهداشتی مناسب می دانند و توصیه می کنند.

فیلودندرون برگ قلبی یا اسکاندیس

455435645f

این گل تمایل کمی برای دریافت نور دارد. بنابراین در مکان هایی که از دریافت نور محروم است هم رشد می کند. به سرعت  خیلی راحت تکثیر می شوند و رشد سریعی هم دارند. فقط کافی است ساقه‌ای را جدا کنید و برای مدتی در آب قرار دهید؛ بعد از گذشت چند روز، سر و کله ریشه‌ها پیدا می‌شود.  آبیاری این گل در زمستان هفته‌ای یک‌بار و در تابستان دو تا سه‌بار در هفته می باشد. حواس‌تان باشد نگذارید شاخه‌های گل زیاد بلند شود. هرازگاهی آنها را کوتاه کنید و قلمه بزنید تا گل‌تان پربرگ‌تر شود.

سانسوریا

4565675678

این گل بدون آفتاب هم به رشد خود ادامه می دهد و چیزی از زیباییش کم نمی شود. تنها نکته ای که دارد این است که آبیاری زیاد را دوست ندارد.  بین هر نوبت آبیاری باید سطح خاکش خشک شود و بعد  اقدام به آبیاری کنید. موضوع دیگر این است که سرما را دوست ندارد. از این رو به هیچ عنوان در بالکن نگهداری نکنید. محیط گرم و امن داخل خانه را بیشتر می پسندد.

گل گندمی

3464564f4g

این گل مدت ها است که مهمان آپارتمان ‌های کم‌ نور ما شده است. گندمی اصلا تابش مستقیم نور خورشید را نمی پسنند. و در صورتی که در مجاورت تابش مستقیم قرار گیرد، نوک برگ هایش سوخته و قهوه ای می شود. نیازهای آبیش در تابستان سه بار د هفته و در زمستان یک بار در هفته است. در محیط گرم این گل را نگهداری کنید چرا که در برابر سرما دوام نمی آورد و بی حال می شود.

پتوس :

یکی دیگر از گلهای آپارتمانی بسیار مقاوم و کم توقع پتوس هست.

این گل زیبا یک گل رونده میباشد که هم میتواند به صورت عمودی به بالا برود و هم آویز میشود.

نور متوسطی میخواهد و به کم نوری مقاوم است.

در مطالب بعدی هم به گلهای بیشتر اشاره خواهیم کرد.

انتشار مطالب سایت منصوری گل با ذکر منبع بلامانع است.

 

7
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    سحر تیر 16, 1398 پاسخ

    ممنون خیلی مفید بود

    گندم تیر 25, 1397 پاسخ

    بسیار عالی ممنون از مطالبتون

    بک لینک اسفند 9, 1396 پاسخ

    سلام و خسته نباشید. ممنون بابت سایت عالی و مطالب فوق العادتون.

    فرناز درویشی دی 26, 1396 پاسخ

    سلام ممنونم از اطلاعات و آموزشهای خبتون

    خرید بک لینک ارزان مرداد 15, 1396 پاسخ

    سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.خیلی خیلی ممنون

    معلم زیست شناسی کنکور مرداد 6, 1396 پاسخ

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین
    سایت ها هستید.

      کارشناس منصوری گل مرداد 6, 1396 پاسخ

      با سلام
      خیلی ممنون از انرژی مثبت شما